Vintage Zenith only

Die had ik ook gevonden, maar ik zie meer merken het is dus niet een exclusief Zenith model? Hij is van familie van een overleden verzamelaar.

1 like

Hah! Ik had ook gezien dat ie veel van een Gallet / Excelcior Park (die andere EP) had, wat nooit slecht is. Nooit geweten dat er samenwerking geweest is. Bedankt heren, weer wat bijgeleerd!

6 likes

10 likes

15 likes

6 likes

5 likes

Voor restauratie aangeschaft.

4 likes

Succes!
Welk uurwerk zit hierin, 120, 40, 133.8?

1 like

Dankjewel, ik heb het nog niet ontvangen, en het stond ook niet bij de advertentie, wel dat het van de 60s is, maar volgens mij is het van 1971.
Zenith Sporto foto

Zenith Sporto veiling Tradera

Als het alleen een servicebeurtje is en een stift met kroon dan heb ik het voor een voordelig prijsje kunnen bemachtigen, dacht ik zo.
Het is een gok, en het kan wel tegenvallen, b.v. als er een lagersteentje stuk is of niet aanwezig is en de balansveer of asje stuk is, maar dat is de gok en maakt het wel weer spannend op het moment dat ik het open maak. Ik hou overal rekening mee.

In dat geval waarschijnlijk een al 2542 of 2552
Prima uurwerken
Ik denk toch dat deze een jaartje of 10-15 ouder is

1 like

Ik heb het vandaag binnengekregen en het uurwerk ziet er goed uit, geen krasje te zien op de schroefjes of uithalen op andere onderdelen.

Het is dus een Zenith met kaliber 2542 het referentienummer op de achterkant van de klep is 734D843. Het glas zat vastgeplakt in de kast.

2 likes

Ik heb het horloge even opengemaakt en de kast alvast een beetje opgeknapt en een nieuw glaasje, het oude glaasje zat met spanningsring vast geplakt in de kast.
Weten jullie waar ik een opwindas voor een Zenith kan kopen?

1 like

Heb ik nog wel voor je. Stuur maar een PB-tje met je adres, stuur ik hem op

3 likes

En daarvoor dient dit forum!
Heerlijk toch?

2 likes

Hoi Alex, heel fijn dat je me wilt helpen, en bedankt hiervoor. Intussen heb ik een opwindas besteld bij Timeparts

1 like

7 likes

6 likes

7 likes

5 likes