Sorry voor off-topic: Ik zit al een tijd te azen op een Ulysse Nardin uit dezelfde periode, met dezelfde stijlelementen. Ik hoop er in augustus even langs te kunnen rijden van of naar Italië. Los van de lagere kosten, wil ik hem even passen en zien. De overeenkomsten vielen mij op.
Tijdens de ooruimwoede van mijn ouders is het horloge van mijn opa boven water gekomen. Tot mijn verrassing zag ik zenith op de dial staan terwijl ik de oude man altijd meer ingeschat had om een horloge bij de V&D te halen.
Ik kan me met name het diloflex bandje nog herinneren.
Na oppakken liep het horloge meteen weer dus dat het een (gold plated) automaat is is duidelijk maar wat heb ik hier precies?
Het horloge is plated, hoe maak ik deze knap schoon zonder de goudlaag er meteen af te poetsen?
@Macx Wolter is binnen korte tijd naast @Lexaf
Lex een absolute opperpoetser geworden, en zij kunnen je vast meer en betere tips geven dan ik. Simpelste lijkt mij in elk geval zo’n sieraden doekje wat sommige juweliers ook gebruiken - succes!
Wees er wel voorzichtig mee, want er zit diamant poeder in. Spectaculair bij stalen kasten, maar als je bij een gold plated kast hiermee te lang of te hard poetst ben je zo door het 10 of 20 mu goudlaagje heen!