Vintage Zodiac horloge kan iemand mij helpen met het model en prijs bepalen?

Hoi,

Ik wil misschien een vintage zodiac horloge gaan kopen bij een antiek zaak.

Ik was benieuwd of iemand mij kan vertellen welk model het precies is en wat de daadwerkelijke waarde is.

Serienummer op de achterkant is: 218437

Hij staat te koop voor 295 euro.

Alvast bedankt!

1 like

Ik denk een Hermetique of Hermetic. Eind jaren '50 (?) Van de prijs geen idee. Als ie prima loopt, lijkt me dit geen hele gekke. Misschien kan er nog iets vanaf

Dankjewel! Ja volgens de verkoper jaren 50 inderdaad!

Ik zou voor die prijs iets anders kopen, genoeg leuke vintage horloges onder 300 euro.

Wat zou je mij dan aanraden wat hier op lijkt?

Kijk eerst eens hier in het blauwe verkoop deel van het forum. Daar vind je een mooie vintage voor de helft van de prijs. En betrouwbare verkopers.

4 likes

Het is op zich geen gekke prijs naar mijn mening, mooi horloge ook. Voor dit bedrag zou ik wel verwachten dat het horloge aantoonbaar recent onderhoud heeft gehad en er sprake is van garantie van minimaal een half jaar. Als dit niet het geval is loop je het risico snel met een onderhoudsbeurt geconfronteerd te worden, die al gauw meer dan € 100,- zal kosten.

Dit advies geldt eigenlijk ook als je (ergens anders) een ander vintage mechanisch horloge koopt. Als je niet zo thuis bent in horloges zou ik enkel een recent onderhouden exemplaar kopen, of alvast oriënteren waar je eventueel onderhoud zou kunnen laten uitvoeren en je laten informeren op welke kosten je hiervoor ongeveer moet rekenen.

1 like

Vintage Omega. Heb zelf een oude Pontiac voor heel weinig geld. Ook leuk

1 like

Deze Zodiac kan radium op de wijzers en wijzerplaat hebben. Dragen overdag is niet zo’n probleem maar officieel mag die niet geopend worden voor reparatie. Er zijn genoeg vintage horloges zonder radium.