Vintage

Ik ben nog vrij nieuw hier op het Forum en elke dag leer ik wel iets bij van alle onderwerpen die hier de revue passeren.
Maar wat is nou precies een Vintage horloge?

Letterlijk betekend Vintage de oogst, en dan wel in het bijzonder de oogst van de druiven waarvan wijn gemaakt wordt. Later is men het woord Vinatge gaan gebruiken voor een wijnoogst van een bijzonder goed jaar. Tegenwoordig is Vintage een algemene aanduiding voor een wat ouder (kwaliteits)product.

Hoe oud kan van product tot product verschillen. Een Vintage Omega zou kunnen beginnen voor 1980. Terwijl een Masterpiece van Maurice Lacroix uit 1995 al als Vintage aangeduidt kan worden. Het is dus een aanduiding voor een wat al ouder exemplaar van een goed product.

gr,
Hans Mennink, met 41 jaar ook al Vintage???

Ik ben zelf een verzamelaar van vintage polshorloges,
Ik koop vrij veel ““vintage”” en ““klassieke”” pols horloges op eBay.

eBay heeft 4 zoek categorieen ( 2000-2005) --(1970–1999)— (1969 --1940) en pre 1940
ik zoek voornamelijk in de 2 laatste categorieen.

het begrip vintage komt vlgs mij uit de auto sector, vintage sport cars
beide, polshorloges en auto’s zijn ontstaan in het begin van de 19de eeuw.

voor mij persoonlijk is een pols horloge (of auto cq. motor) gemaakt voor 1940 een vintage. en een van voor 1970 een klassieker.

Andre

Stelling:
Hans Mennink, met 41 jaar ook al Vintage???

Citaat van Hans Mennink: “Tegenwoordig is Vintage een algemene aanduiding voor een wat ouder (kwaliteits)product.”

Conclusie:
Oud = JA
Kwaliteit = ZEER ONWAARSCHIJNLIJK ;):smiley:

grt

Leon

lol :d

Vintage komt m.i. uit de wijnwereld…

Ik drink graag tawny port, en af en toe een vintage port.
Dat is port waarbij de druiven van 1 specifiek jaar komen.

vin=wijn

en age=leeftijd
Dus wijn op leeftijd? Plausibel verhaal… (tu)

wat zijn het hier toch ook een stelletje gekken,mooi man