Vinwat horloge clinic 2022 (inschrijving gesloten)

Altijd al eens willen weten hoe een (basis) uurwerk er uit ziet en werkt? Zou je zo’n uurwerk een keer willen de- en monteren, onder begeleiding? Dan heb ik goed nieuws.
Er zijn nog een 4-tal plekken beschikbaar voor de komende clinics. Dus wees er snel bij. Ik hou de volgorde van binnenkomst van de berichten aan, om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen.

In 2018 organiseerde @vinwat de eerste horlogeclinic voor beginners. Dat was zo’n succes, dat er de jaren daarna er ieder jaar wel één is georganiseerd. Voor veel clinic deelnemers bleek deze eerste sleutel kennismaking een uitbreiding van de hobby. Het bleef, voor een behoorlijk aantal oud clinicgangers, niet beperkt bij een eerste kennismaking. Er zijn er nu zat, die zelf een service uitvoeren aan eenvoudige uurwerkjes, maar er zijn erook, die al wat stappen verder zijn en zich wagen aan meer complexe loopwerken. Dus wie weet, misschien ziet jouw horlogehobby er over een paar jaar heel anders uit.

Na de clinic van vorig jaar, hebben veel forumleden aangegeven interesse te hebben om deel te nemen aan een volgende clinic. Dat was al een aardige lijst geworden, dus zijn er nu 2 clinics georganiseerd en hebben een groot aantal geïnteresseerden zich al ingeschreven. Voor beide clinics zijn nog een paar plaatsen beschikbaar. De clinic bestaat uit 2 (woensdag)avonden, waarbij op de eerste avond een uurwerk wordt gedemonteerd en op de tweede weer gemonteerd.

Data en plaats
Clinic 1 vindt plaats op 16 en 23 november
Clinic 2 vindt plaats op 30 november en 7 december.

De avonden worden gehouden in een ruimte in Rotterdam Noord. Er is voldoende (gratis) parkeerruimte.

Voor de eerste clinic is het natuurlijk kort dag, maar hopelijk lukt het nog mensen te laten aansluiten. Dat heeft vooral te maken, dat er nog maar kort tijd is om het benodigde materiaal te kunnen aanschaffen.

Materiaal en kosten
Om deel te kunnen nemen zul je zelf wat materiaal moeten aanschaffen, zoals schroevendraaiertjes,
uurwerkhouder, pincet(ten), rodico en een uurwerk. Een lijstje met benodigdheden ga ik je sturen, als je je aanmeldt.

De clinic wordt belangeloos gegeven, we vragen alleen een kleine bijdrage voor de huur van de locatie.

Aanmelden
Dat doe je door mij een bericht te sturen, NIET door in dit topic te reageren!!
De volgorde van binnenkomst van je bericht is van belang, omdat er maar 4 plekjes zijn. Als ik je berichtje ontvang, dan stuur ik meer informatie over het benodigde materiaal en hoe je je kan inschrijven. Pas als je dan besluit om deel te nemen en de betaling (bijdrage zaalhuur) binnen is, is je inschrijving definitief.

Lassale

23 likes

Inschrijving gesloten.

3 likes

Volle bak?!
Kannie wachten :sweat_smile:

1 like