Vitrine, kast, showdoos... hoe show jij je horloges?

Welkom Marc bij de groep van de “getikten”.

Omgeving Leuven zeg je, dan zijn we bijna buren. De belgen zijn hier maar magertjes vertegenwoordigt. :wink:

Ja, ik heb er een spot in gedaan. Zit er nog over te denken om de achterste ruit te vervangen voor een spiegel, kan ik de achterkanten ook zien. Maar misschien kan dat niet door de standaards.
Maak je over het aantal horloges maar geen zorgen, dat zijn er nog wel een stuk of… wat :smiley:

Dit topic is overigens op 1/6/06 gestart, het loopt gewoon wat lang :slight_smile:

thnx…

ik heb mijn doos gewoon bij de kijkshop gehaald , € 20,- of je kunt natuurlijk aan het einde v/d maand naar de rikketik

Ik heb fff heel snel op Internet gekeken. Nou daar is wel wat te koop hoor> Over het algemeen zit je in"vol-glas" al gauw in de 500 Euro. Da’s een hoop geld.
Maar ik vond bij www.stilnet-design.de wandvitrines voor CD’s model “Ancona” en model “Messina” voor Euro 59.–
Ik denk dat je daar toch al gauw zo’n 20-30 horloges in kwijt kunt.
Kijk maar eens.
Maar als je de tijd neemt kun je veel meer boven water halen. En dan natuurlijk Rikketik eind Januari

Die vitrinekast die Yaffle en ik hebben komt van de Ikea en kostte volgens mij 39 euro. Kun je ook nog een lampje bij kopen voor een paar euro.

Deze foto is van Yaffle:

euro 39.-- is twee keer niks voor zo’n vitrine. Allemaal op naar Ikea. Morgen alles uitverkocht.

Het is de Detolf vitrinekast. Prima kastje voor het geld.

Gr Jeroen

Misschien een domme vraag: komt daar (nog) veel stof in ?

De kast is niet hermetisch afgesloten dus daar komt wel stof in.

Yeps, dat zie ik ook wel, maar kan je mij eens een idee geven van het “onderhoud” ?
Hoe dikwijls bv. moet je afstoffen ? :wink:

Dat ligt aan je eigen “stoftolerantie”. Die ligt voor sommigen op 1 x per week en voor anderen op 1 maal per jaar :slight_smile:

Hey,

DE Freddy , ( want dat jij een meester-horlogemaker bent, had ik reeds snel door… ) is een Belg !
Wow, dat doet me écht plezier !
Ik voelde me al zo eenzaam temidden van al die ( overigens vriendelijke ) ,noorderburen.
En van waar ben jij dan wel, Fred ?
Kan je via dit forum ook PM-men of mailen ?
Dat moet ik nog ff uitzoeken.

Ben sinds korte tijd ook actief op watchuseek, maar hier in mijn moedertaal is het nog des te leuker.

Mijn twee laatste aanwinsten zijn Breitlings, maar ik kan ook genieten van andere merken hoor.
Ik zoek altijd wel iets speciaal ,in een horloge.
Ik heb bv. een volledig stalen casio ( meestal zijn die in resin ) met een enorme databank en een uitgebreide alarmfunctie, de B1 koos ik dan weer omwille van de ultiieme tool-watch, de Avenger Seawolf omwille van zijn bouw en zijn gele wijzerplaat, de Tissot omwille van zijn T-Touch functie, enz…

Ik ben er nog maar sinds een jaartje mee bezig, maar het is een uiterst boeiende materie. Ik ben ook een beetje amateur-fotograaf, dus ik wil deze twee combineren.

Welkom Marc B1. Ik heb zelf een kistje, gekocht bij de Kijkshop in NL.

Op Ebay zijn ze ook ruim te krijgen dus hier wat links:

http://stores.ebay.de/Die-Uhrentruhe

http://stores.ebay.de/homeshopping-welt

http://stores.ebay.de/001a-uhren-domann-Hamburg

Aan de slag met het fototoestel Marc, wij zien hier zooooo graag foto’s langskomen.
Als je op de naam van een poster klikt en zijn email is actief, heb je het adres.
Priveberichten kan je ook verzenden langs het forum, klikken op privéberichten in het menu.

Daar is 'tie weer. Nu, ik heb dus een vitrine en ook goed gekeken naar wat anderen doen en heb na veel vijven en zessen en opnieuw beginnen de bovenste “plank” af!

Het was eerst mijn bedoeling mijn favoriete horloges bovenaan te leggen maar een Luguhr in de buurt van een MLCR en daarnaast weer een Limited voor een Nomos Orion??? Dat gaat niet. De bovenste plank is de vintage plank omdat daar mijn hart toch het meeste ligt. De oplettende kijker zal dan meteen opmerken dat ik niet consequent geweest ben maar hij staat er zo mooi tussen en ik heb voor die plaats even geen andere oplossing. En hij staat er dus mooi tussen. Maar hij gaat nog een plank omlaag. Maar het staat zo mooi… maar gaat…

De plank eronder zal bevolkt worden door jaren 70 en designerige (of rariteiten) horloges en de Limiteds. En daaronder komen de “vintage” quartzhorloges en zakhorloges die gek genoeg heel goed bij elkaar staan. Maar het ontbreekt mij momenteel aan de goede standaardjes om veel verder te gaan. Mocht ik ooit aan plank twee beginnen voordat ik 1 heb afgebroken zal ik deze discussie nog eens oprakelen.

Het is wel een hele mooie oplossing, om je horloges op deze manier op ieder moment te kunnen bewonderen (mooie MLCR overigens), maar ik zou niet met een gerust hart de woning kunnen verlaten als ik de mijn horloges op deze tentoon zou stellen…

inderdaad mooie plank inclusief MLCR…
ben benieuwd naar de volgende verdieping…

groet Arno.

Weet iemand toevallig waar je van die standaardjes kan kopen? Gewoon merkloos, transparant en materiaal maakt niet uit als ze maar niet omvallen!

http://www.stetefeld-design.de/uhrenstaender/acryl-uhrenstaender/index.html