Vitrine, kast, showdoos... hoe show jij je horloges?

Ik zit te denken om een leuk vitrinekastje te kopen voor de “topstukken” in mijn collectie omdat ik het leuk vind die horloges regelmatig te zien. Ik zoek, zoals jullie weten, mijn horloges namelijk uit op visuele emotie, oftewel, als ik een horloge zie en ik krijg een bepaald gevoel moet ik het hebben. Werk vaak niet want dat soort horloges zijn nog al eens erg duur. Maar goed, nu liggen ze in een kluis in horlogedozen en dat vind ik zonde en de meeste hebben niet eens iets in een kluis te zoeken :smiley:
Wie heeft er een chique oplossing? Ik weet bijvoorbeeld dat Andre een hele mooie vitrine zelf heeft gebouwd (toch?), Rob z’n verkoop/showdozen heeft, maar wie heeft er nog meer een mooie oplossing? Hoe show jij je horloges of show je ze helemaal niet of liggen ze gewoon door het huis verspreid of in een doos met venster of of of…? Graag met foto’s!

Bij mij staan alle (klinkt veel, maar dat valt wel mee ;)) horloges in de boekenkast in de woonkamer. Straks in het nieuwe huis komt er een kast die aan alle wensen van mijn vrouw tegemoet komt en waar ik de horloges achter glas kan bewaren.
Ik heb in het verleden ook wel een horlogekistje gekocht. Daar de horloges in bewaren vond ik al gauw jammer en niet praktisch. Nu kan ik veel eerder gauw van horloge wisselen nu ze in de woonkamer staan. Het doosje gebruik ik nu voor alle originele banden, pushbars en visitekaartjes van internetverkopers. Ook is het doosje handig voor wanneer er weer een forummeeting is!

Gerwin

Ik bewaar mijn horloges in deze watchwinder, Het handige van deze winder is dat hij ook op batterijen kan zodat deze ook werkt als hij in de kluis zit.

Mijn horloges zitten in een opbergdoos om ze netjes opgeruimd te hebben en te voorkomen dat ze bekrast raken omdat ze door elkaar liggen. Ik bezit (helaas) geen horloges die ik zou overwegen in de kluis te leggen.
Als jij die wel hebt zou ik ze daar lekker laten liggen en het “showen” te laten gebeuren door ze te dragen.

Komen er dan zoveel mensen bij je over de vloer?

Ik schreef: "…de meeste hebben niet eens iets in een kluis te zoeken en …omdat ik het leuk vind die horloges regelmatig te zien.
Ik doe het niet voor anderen, de meeste mensen verklaren je als horlogeverzamelaar sowieso al voor gek :smiley:

Gewoon, lekker in de vitrine in de kamer:

Yaffle

Vitrine en zelf in elkaar getimmerd spulletje :wink:

ik heb een antieke meidenkast gepakt,de panelen uit de deuren gehaald,glas erin ,en je hebt de mooiste vitrine die je kunt bedenken ,hij kan ook nog eens goed opslot en er zit een la bovenin voor gereedschap enz,en er kunnen honderden horloges in
gr pajero

Ik heb 2 vitrine kasten, een antieke en eenzelfde replika door mijzelf gemaakt.
in die antieke zitten alleen Angelus horloges en klokjes,in de tweede "“Diverse Merken”"
de rest van het spul zit in doosjes in de kluis. degoedkopere in horlogeboxen.
en er zwerft nog hier en daar wat door het huis.
van alles wat dus.


Angelus vitrine

van alles wat vitrine

mooi hoor allemaal, andre jij hebt echt veel…\

bij mij ligt alles door het huis verspreid, op bed, onder bed, op de grond op de bank, in de kast enz enz,…, vann duur tot goedkoop, ik leef letterlijk tussen de horloges :smiley:

ha! nu blijkt pas echt hoe gek jullie zijn (op een mooie manier dan ;). Mijn horloges liggen ook overal, mede doordat mijn zoontje ermee rond hobbelt (het blijven gebruiksvoorwerpen). Ik zit wel te denken aan een horlogewinder, maar ik wil deze het liefst zelf maken. Hoeveel omwentelingen maakt zo’n ding per minuut? (off-topic ik weet het, sorry).
Storm
PS: Heeft iemand mijn ‘monster’ gezien? ik ben 'm al een paar dagen kwijt!

Nu we het er toch over hebben ik heb een vitrine kast staan die ik over heb waar ongeveer 150 horloge’s in kunnen
heeft iemand hier misschien interesse in.
En ik heb mijn prive verzameling gewoon in boxes zitten

Andre, super verzameling. prachtig!

In mijn horlogewinder…

Hoe ziet ie er uit Martijn?

Dit is mijn eerst post hier.
ff voorstellen: Ik ben Marc en woon in Belgenland :wink: ( omgeving Leuven )
Mijn “collectie” is nog niet zo groot, maar de noodzaak voor een mooi en handig kastje dringt zich wel op.

Tot nu toe heb ik slechts 1 analoog mechanisch uurwerk, maar ben wel van plan er nog meerdere te kopen.
Dus een “winder” zou niet slecht zijn.

Alleen…ze zijn hier zo verduiveld moeilijk te vinden…
Het model van Edgar1 vind ik echt SUPER, vooral door het glazen dekseltje.

Mag ik vragen waar je het kocht ?

En zijn er soms mensen die adressen hebben in België ?

Mijn oprechte dank !

Hier zie je mijn beperkte collectie:

Breitling:
B1 blue dial with analog UTC
Avenger Seawolf yellow dial
Tissot: T-Touch Classic T33.1.388.62 glass: tatctile sapphire / dial: anthracite
Seiko: SNJ013P1 World Time Duo-Display
Casio: Casio Hotbiz memory 200
Du Bois 1785: S-3008 white dial

Hallo Mark, welkom hier.

Volgens mij ben je de eerste hier met een Du Bois, hoe bevalt deze? Zo’n watchwinder als Edgar1 vind je genoeg op Ebay Duitsland.

Ik heb inmiddels dezelfde als jij Yaffle. Maar die is wel leeg, ik zat nog op mijn standaardjes te wachten. Die kwamen toevallig vanmiddag binnen dus binnenkort heb ik ook zo’n mooie gevulde :smiley:

Voorlopig in een eenvoudige doos… maar er is nog meer sleufje vrij :slight_smile:

Echt super mooi die vitrines vol horloges, ben zelf ook op zoek naar een vitrine maar ik heb pas 3 klokkies :smiley: