Echt wel tof
Ik had op een paar Beaubleus of March LABs gehoopt. Lekker tegendraads Frans. Mijn enige (ook eigenzinnige) Franse (Montmartre Watchworks) staat in de verkoop en is, naar ik vermeen, een aflopende zaak in mijn collectie. Valt veel te beleven in het Franse.
Die kost vast meer dan een paarhonderd euro
Er zijn, waren, een aantal modellen uit de Collection Privé (CPCP) lijn waar alleen ‘Paris’ in de wijzerplaat staat.
Mijn pequignet moorea elegance. Ik heb deze nog niet gezien op het forum. Zullen er wel zijn…ben benieuwd.
Eigenlijk nooit begrepen waarom Pequignet niet beter verkoopt.
Ze hebben zeker enkele mooie en interessante stukken, origineler de de big brands en veel zeldzamer.
Zelf al overwogen maar nog nooit gekocht, wel deze van een vriend effe gedragen
Zelf koop je 'm dus ook niet…![]()
Jammer dat je er geen wristshot van hebt gemaakt toen je de kans had
.
Klopt, al paar keer echt aan gedacht maar het kwam er nog niet van…. Der is zo veel hè, en steeds andere prioriteiten
Wat betreft wristshots, ik neem dat zelden…. Vind dat meestal niet mooi
Dat zal dan ook precies het probleem zijn van Péquignet…niet onderscheidend genoeg op d’een of d’andere manier…
Wat vind je dan niet mooi?
Om te beginnen moeilijk om te nemen. Met een gsm zelf de foto nemen geeft zo goed als altijd een vertekend beeld, de proporties kloppen vaak niet.
En met een betere camera een “hand in broekzak” foto nemen moet je al iemand anders gaan lastigvallen van die kan ik alleen niet trekken ( of mij andere arm is anderhalve meter te kort )
Bovendien hebben de meeste mannen wel wat harige polsen en ook dat vind ik weinig aantrekkelijk
Hier nog een
Twee Azj-Zjee-Peetjes, die ik eigenlijk best vaak draag.
Leuk merk, dat in de jaren '70 t/m '90 actief was en werd opgericht door een Parijse duikersvereniging, met gebruikmaking van de originele Monnin-kasten. Begin van het huidige decennium werd het merk, door Wolbrook, opnieuw leven ingeblazen en opnieuw wordt gebruikgemaakt van de originele Monnin-kasten.
Het merk timmert trouwens, de laatste tijd, stevig aan de weg, met diverse nieuwe modellen.
HGP Dive Watches – HGP - Dive Watches
Op Facebook en Instagram worden regelmatig updates gepost.
En er is inmiddels ook een gezellig en actief ‘H.G,P. Only’-topic, hier op HF.
H.G.P. Only
- Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Wolbrook timmert ook aan de weg met dit curiosum…