Vive la France, seulement Franse merken

Zelf koop je 'm dus ook niet…:wink:
Jammer dat je er geen wristshot van hebt gemaakt toen je de kans had :man_shrugging:t3:.

1 like

Klinkt on-Frans, maar claimt het wel te zijn…

5 likes

Klopt, al paar keer echt aan gedacht maar het kwam er nog niet van…. Der is zo veel hè, en steeds andere prioriteiten

Wat betreft wristshots, ik neem dat zelden…. Vind dat meestal niet mooi

Dat zal dan ook precies het probleem zijn van Péquignet…niet onderscheidend genoeg op d’een of d’andere manier…

Wat vind je dan niet mooi?

1 like

Om te beginnen moeilijk om te nemen. Met een gsm zelf de foto nemen geeft zo goed als altijd een vertekend beeld, de proporties kloppen vaak niet.
En met een betere camera een “hand in broekzak” foto nemen moet je al iemand anders gaan lastigvallen van die kan ik alleen niet trekken ( of mij andere arm is anderhalve meter te kort )
Bovendien hebben de meeste mannen wel wat harige polsen en ook dat vind ik weinig aantrekkelijk

Hier nog een

Twee Azj-Zjee-Peetjes, die ik eigenlijk best vaak draag.

Leuk merk, dat in de jaren '70 t/m '90 actief was en werd opgericht door een Parijse duikersvereniging, met gebruikmaking van de originele Monnin-kasten. Begin van het huidige decennium werd het merk, door Wolbrook, opnieuw leven ingeblazen en opnieuw wordt gebruikgemaakt van de originele Monnin-kasten.

Het merk timmert trouwens, de laatste tijd, stevig aan de weg, met diverse nieuwe modellen.
HGP Dive Watches – HGP - Dive Watches
Op Facebook en Instagram worden regelmatig updates gepost.

En er is inmiddels ook een gezellig en actief ‘H.G,P. Only’-topic, hier op HF.
H.G.P. Only :fr: - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

5 likes

Volgens mij hoort deze ook in het rijtje!

7 likes

Wolbrook timmert ook aan de weg met dit curiosum…

1 like

Pascal Coyon series 1

9 likes

Foto’s van gisteren, maar ik zie dit topic nu pas.

9 likes

LIP Mach 2000

8 likes

En deze fraaie Yema:

3 likes

Voor mij ook een nieuw topic.
Arcange SD02

Zag in dit topic ook een Perrelet, heb ik met een andere kleur wp. Dacht overigens dat het Zwitsers was, maar plaats hier ook graag een foto.

3 likes

Zo, die hebben even goed bij Longines afgekeken…
Ik zie dit model ook niet meer op hun site staan, misschien zijn ze al even op de schouder getikt? :wink:

(En ja, ik weet wel dat sector dials al… en … etc. - maar dit model is wel erg blatant - om maar even een Frans woord te gebruiken.)

2 likes

Persoonlijk vind ik het bij deze wel mooier dat er geen afgekloven 6 op zit. Maar eens dat er wel leentjebuur is gespeeld

Recentelijk wat meer van Hermès bekeken. Dit is nog een ouder model (Clipper) met een Sellita uurwerk erin. “Tegenwoordig” beschikt Hermès ook over inhouse uurwerken in verschillende modellen. Hetzij in samenwerkingsverband dat wel. Erg mooi afgewerkt en under the radar. Kan de Franse invloed op design steeds meer waarderen :ok_hand:t3:

2 likes

Lijkt minstens net zo veel op deze omega van 100jr oud

Gaat niemand lukken

Om deze reden

2 likes

Voor mij is dit een volstrekt toegestane versie in een genre. Bovendien goed gedaan.

Oh ja, Hermès… die heb ik ook wel eens om de pols gehad…

Die nieuwe modellen hebben zo’n mooi micro-rotor uurwerk… :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Maar goed, Serica inderdaad dus ook…

avec la couronne à gauche

2 likes