Vixa-meningen

Mogelijk kan ik deze Vixa (de metalen versie) overnemen, wat vinden jullie ervan?
42 mm, Unitas handopwinduurwerk, vouwsluiting. Meer info krijg ik nog.
Link is naar de Vixa-site
http://www.griggio.net/millesimo.html

Ziet er mooi uit, mooie afmetingen. Vooral de rode XII in combinatie met de zwarte subdial vind ik heel mooi. En als de prijs goed is dan zou ik het zeker doen.

Best wel mooi. Ik vraag me alllen af of de wederverkoopwaarde behoorlijk is omdat het een onbekend merk is.

Niets mis mee lijkt me zo,

Net zoals bij diverse andere merken zie je hier ook wel gelijkenissen met de Vixa’s.

Wanneer de prijs, de prijs is zoals op de site (648 euro), zou ik persoonlijk even verder kijken. Horloges met dit uurwerk worden toch nogal eens aangeboden.

Kwam deze link nog tegen op een ander forum, wellicht interessant:

http://cgi.ebay.com/The-brand-Vixa-watches_W0QQitemZ5657437581QQcategoryZ26261QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ziet er best leuk uit, maar voor ruim 600 euro vind ik hem wel stevig aan de prijs (ik weet niet wat jij voor mooi aanbod hebt gekregen natuurlijk). De herverkoopwaarde ligt inderdaad wel moeilijk denk ik.

Niels

Ik vind de stalen uitvoering erg mooi. Over de prijs kan ik niet oordelen, door gebrek aan vergelijkingsmateriaal.

Lucien Schreef:

Niets mis mee lijkt me zo,

Wanneer de prijs, de prijs is zoals op de site
(648 euro), zou ik persoonlijk even verder kijken.
Horloges met dit uurwerk worden toch nogal eens
aangeboden.

Het gaat toch niet alleen om het uurwerk, maar toch ook om de buitenkant?

Hoe langer ik kijk (krijg nog betere fotoos), hoe , mooier ik hem vind. Grappig detail is ook dat bij de 12,3,6 en 9 het a-tje hetzelfde eruitziet als de a in vixa, deze gestilleerde a is het Vixa logo. Ook vind ik de grote kroon mooi en het gegeven dat de kastmaat mooi overeenkomt met het uurwerk (eta automaten passen slecht met vulringen in een grotere kast).
Ja en doorverkoopwaarde…ik heb me voorgenomen een horloge als deze slechts te kopen als ik hem wil houden, doorverkopen is dan minder relevant.
Tegenwoordig zet ik een horloge (het plaatje) minstens een week op mijn buroblad, verveelt het dan nog niet, dan pas wordt een serieuze optie, je moet tenslotte wat om zo selectief (als mogelijk) te kopen :slight_smile: