Vlekje wegwerken

ik zoek informatie mbt wegwerken/verwijderen vlek, ontstaan aan de binnenkant horlogeglas als gevolg van het verkeerd plaatsen en weer verwijderen van de lens van het datumraam, zou deze vlek een gevolg kunnen zijn van de lijm? en zo ja, wat zijn de opties om deze te reinigen?
ja, de lens zit aan de binnenkant en is na ultrasoon reinigen eraf geraakt,
deskundige tips worden zeer op prijs gesteld,

Huhhh, heb je het hele horloge in de ultrasoon gedaan :scream:???

1 like

Die vraag kwam ook bij mij op. :wink:

1 like

Het kan een vlekje in de coating zijn of lijmresten maar voordat je er zelf mee aan de gang gaat ga er even mee naar een goede horlogemaker.
Als je aangeeft welke regio je woont kunnen we je helpen aan een goed adres.

Volgens mij is dat het gevolg van zijn ervaring bij vorige horlogemaker.

1 like

Vraag blijft wel of TS het volledige horloge ooit in zijn geheel in de trilpan heeft geplonsd. Ik ben hier wel benieuwd naar :wink:

1 like

Een foto misschien ? Het kan een wolk zijn als er cyanolite (super glue) werdt gebruikt. En dat is slecht…

1 like

Doe ik ook altijd. Laatst nog met die Padi Turtle. Kan prima.

Dit wordt sterk afgeraden om te doen. De olie in het uurwerk kan door de trillingen worden verplaatst naar plaatsen waar geen olie hoort te zitten. Ik kan mij voorstellen dat het ook de werking van het mechaniek kan verstoren.

2 likes

Ik heb die FIF ook gewoon is wasmachine gegooid. Je weet nooit wat de vorige personen er mee gedaan hebben. Gewoon 30 graden fijne was en slechts licht centriguren. Niks aan het handje.

Ik kom trouwens maar niet van dat ding af. Net nog PB aan iemand gestuurd.
Geinteresseerden? Ophalen Rdam heeft voorkeur.

1 like

:scream:

wtf je horloge in de wasmachine doen :joy:

Nu helemaal niet meer :joy:

4 likes

FIF is gratis :slight_smile:

Flipper it forward.
En nee, natuurlijk is ie niet in de wasmachine gegaan!

4 likes

Mijn Nokia uit 2003 - beetje OT wel, maar goed - overleefde vorig jaar 20 minuten in de 60-gradenwas. Toen begon ik me af te vragen waar-ie was. :smile: Gauw water afgepompt, deur open, Nokia stond gewoon nog “aan”. Alles uit elkaar, op de verwarming, 6 uur later weer in elkaar schroeven, kreng werkt nog steeds. :thumbsup:

3 likes

Regio Assen

Beste Floris, Hartelijk dank voor het aanbod, ik vrees dat er in mijn regio geen goede adressen zijn?
Het mag ook buiten mijn regio liggen,eerst overleggen en dan opsturen is ook een optie.
Mvg,
Coen

Ik zit ook met dat probleem (regio Assen geen goede adressen) (Meppel) Ga altijd naar Jan Ubels Bredevoort. Betrouwbaar adres.

In het noorden zit er inderdaad niet veel.
Kijk even bij ervaringen http://www.horlogeforum.nl/c/ervaring-met-horlogemakers
Zijn genoeg adressen waar je terecht kunt.

Jammer, ik had een ander idee bij de titel.