Vleugels voor flieger : superocean-2

Het kan verkeren wat een tocht :blush:
Nadat ik een beetje lamgeslagen was na een lange zoektocht dacht ik DE oplossing gevonden te hebben in de Grand Seiko GMT quartz.
Perfect in alle opzichten zo leek het .
Superstrak gemaakt en door de Quartz liep hij ook superstrak , haast onverschillig goed of ik hem nu droeg of niet .
Daar zat precies de spagaat , perfect maar zo perfect dat ik hem niet durfde te dragen .

Te koop gezet dan maar en toch weer teruggetrokken .
Tot ik een bericht kreeg van een sympathiek forumlid of hij misschien toch te koop was .
Ja toch wel voelde ik en een dag later had het horloge een nieuwe eigenaar :wink:!

Niet meer een steriel horloge maar een echte gebruiker , de MM300 was al een hele tijd aan het lonken .
Het moest er maar van komen juist nu .
En alsof er geen toeval bestaat stond er natuurlijk net een te koop :sunglasses:.
En weer was er een sympathiek forumlid die hem vrijblijvend zelfs wilde langsbrengen ( door NAH kan ik niet meer auto- of motorrijden ). Ik had meteen het wouwgevoel en ik was verkocht en het horloge dus ook !
Wat zat hij onverwacht lekker voor zo’n beer van een horloge maar wat een beer van een horloge :upside_down_face:.
Vroeger geen enkel probleem ; ik had een lekkere verzameling en kon me met meer gemak meer veroorloven en zo’n dikke icoon er gewoon bij houden .
Helaas ligt dat nu anders !
Ik heb sinds 10 jaar een Junghans Spectrum die ik van mijn vrouw kreeg omdat automaten stil bleven staan omdat ik nu eenmaal minder kan bewegen .
Met daarnaast plaats voor max één ander horloge

De afgelopen weken al een paar keer bij de plaatselijke dealer wat Breitlings bekeken .
En echt verrast dat ik in 20 jaar zo’n beetje alle merken had geprobeerd maar nooit een Breitling in handen had gehad .
Ik schrok een beetje van de superocean-2 eenmaal in handen!
Wat smaakvol gemaakt en vol met praktische details die mijn techniek honger goed de kost geven .
Maar ik wilde niet aan de gang blijven met dat geflipper .
Ik kreeg de Breitling catalogus mee en begon me in te lezen .
Er ging een wereld voor me open , mijn 20 jaar oude blinde vlek werd helder .
De superocean bleef roepen .
Nog maar eens kijken en passen .
Ondertussen was de MM300 veilig aangekomen bij zijn nieuwe baasje .
Mijn verstand zei , sparen voor een rolex jongen , maar de Breitling bleef lonken , voor een realistische fractie van de prijs van een Rolex deze Breitling . En bovendien had ik de afgelopen 20 jaar meerdere Rolexen gehad :wink:.
Nog maar eens terug naar de Breitling dealer dus :rofl:.
Na een uurtje passen , kijken met loupe en kletsen over het merk en het horloge en prijs was het moment van aanschaf niet meer uit te stellen.
De aanschaf was een feestje met een elektronische garantiekaart die ik nog nooit gezien had een mooie leren etui en een ouderwets fysiek chronometercertificaat :+1:
En sinds gisteren dus om de pols .
Flieger 63 heeft weer vleugels :grinning:!
Wat een geniale vouwsluiting , nog kleinere stapjes dan bij de sub date die ik ooit had.
Waarschijnlijk gaat ook dit uurwerk weer stilstaan vanwege mijn inactief leven nu maar daar zijn gelukkig watchwinders voor uitgevonden :+1:
Genoeg geschreven en geleuterd ; hier wat eerste foto’s

29 likes

Ik heb niet alles kunnen lezen, maar gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Mooie uitvoering zo in het zwart en op jouw pols ook een flinke jongen zo te zien.
Breitling heeft absoluut een paar pareltjes in hun collectie die ik stukken mooier vind dan welke R of O dan ook.

2 likes

Dank je ; het is de 42 mm om mijn 18,5 cm pols .

2 likes

Dan vertekent de foto iets want op de 2e polsfoto lijkt het een 44mm op een 16 cm pols :smile:

1 like

Daar zie je de proporties beter inderdaad :+1:

1 like

Mooie cleane looks! Gave rubber band lijkt mij ook, gefeliciteerd!

1 like

Ja heel maf hoe het lensje van een iphone een heel ander beeld geeft dan de werkelijkheid :wink:

1 like

Dank je !
Heerlijk soepele band met erg fijne sluiting :+1:

1 like

Mooi man, geniet ervan!

1 like

Mooie Breitling met goede band en dito sluiting👍

1 like

Heel mooi, stiekem mijn Grail ook aan het worden. :innocent:
Mooi verhaal, hoe het allemaal kan gaan hè?

1 like

Veel draagplezier :v:t3:

1 like

Omdat het nog steeds geen Nikon is :smile:

1 like

Dank je :+1:
Ik zag dat jij hem als inruiloptie had genoemd voor jouw GS .

1 like

Niet gaan passen hoor want dan blijft hij roepen :smile::+1:

1 like

Niet bepaald :rofl:

1 like

Ja, mocht je van gedachte veranderen :wink:

1 like

Prachtige SO :smiley::+1: En de rubber band met de vouwsluiting is een topper, heb hem ook voor op mijn Chronomat gekocht. Goede keuze hoor :+1::+1::star_struck:
Nu maar genieten hè :muscle:

1 like

Hoppaaaaaa.

Lekker hoor.

1 like