Vliegeniershorloge Luftwaffe 1940 55 mm kast

Onder de Boompjes veilt kavel 1067 volgende week een uniek vliegeniers-pilotenhorloge Luftwaffe 1940 - 55 mm kast, zie fotos aldaar. Idrukwekkend te zien, mooie fotos op de
website van OdB.

2 likes

Ik heb nog nooit van ‘OdB’ gehoord, dus een linkje naar het betreffende horloge zou best wel leuk zijn. Jij hebt hem kennelijk al, ieder ander moet ernaar op zoek. Linkje? :wink:

PS Verplaatst naar ‘Vintage’.

2 likes

https://onderdeboompjes.nl/zoeken?q=1067

Bij deze de link.

5 likes

En een paar geleende foto’s van Onder de Boompjes

5 likes

Deze worden zoveel nagemaakt. Voorzichtig.

3 likes

Het lijkt of de originele band er nog bij zit. Dat is wel bijzonder.

Om het helemaal duidelijk te maken zou een foto van het uurwerk behulpzaam zijn, maar dit is wel een originele. Volgens het kastnummer een Laco uit 1943/1944.

1 like

Zelfs Lange leverde ze in dit type. Da’s echt de jackpot…

2 likes

De exemplaren van IWC zijn zelfs nog zeldzamer. De versies van Lange duiken nog regelmatig op op Ebay.

1 like

Er is maar een zeer beperkte groep vintage horloges met ‘petina’ dat ik zou willen dragen. Maar dit? Dit is toch fantastisch!

Het formaat maakt normaal dragen wel lastig.

Nog een leuk feitje: Er is zelfs een 65mm variant. In zeer beperkte oplage (22 stuks) gemaakt door Lange voor de SS.

Het zijn indrukwekkende polshorloges. Bij aanschaf zou ik toch eerst de staat van het uurwerk willen zien.

11D03825-F3E2-4D9B-B401-87F33B4F404E

Maar niet zo :wink: Lijkt me echt op de eerste blik.

1 like

Die is bij Scorpione te koop, idd voor een fors bedrag.

Lijkt mij ook wel echt, maar de prijs valt mee voor zo een stuk historie. Je zal hem maar hebben en dan fantaseren wat die klok allemaal heeft meegemaakt. Bizar toch ?