Vlindersluiting - bruikbaar voor fijnafstelling?

Beste HF’ers, ik heb een bracelet ingekort, maar door het ontbreken van halve schakels zit het horloge ofwel iets te los ofwel iets te strak.
Nu zie ik achter de vlindersluiting een ‘constructie’ waarvan ik niet weet of die al dan niet voor fijnafstelling kan worden gebruikt. De schakel die in/onder de sluiting ligt is namelijk van een andere breedte dan de horlogebandschakels, wat dan vervolgens de vraag oproept waarom door de sluiting een pushpin zit.
Wie weet raad?

Ik kan niet zien voor welk horloge die band is, maar zou dat geen duikextensie kunnen zijn?

4 likes

Jij zegt wat ik denk :+1:

2 likes

Maar waarom zit die pushpin dan door de sluiting heen? Ik zou verwachten dat een duikextensie snel en makkelijk te ‘activeren’ moet zijn.

Merk en model eens intypen op youtube…

Zit er niet nog iets van een schakeltje onder de sluiting?
Ik kan me iets voorstellen dat er gaatjes zitten in die schakel bij de blauwe lijn. wanneer je de pushpin losmaakt zou je dan de band iets kunnen verlengen…

Dank! Dat blijkt het inderdaad te zijn. En aan zo’n extensie heb ik niet veel.
Ik zal dus eens nagaan of er voor deze band halve schakels verkrijgbaar zijn. Zo niet, dan ga ik ‘uitvinden’ of ik het horloge liever iets te strak of liever iets te los wil dragen. Ik vermoed het laatste…

2 likes