Vlindersluiting Panerai, echt of nep

Voor mijn PAM390 wil ik een vlindersluiting kopen. Nieuw in de winkel vind ik qua prijs wat teveel van het goede aangezien het een extra sluiting is.

Op eBay kom ik aardig wat aanbod tegen en daarbij vraag ik mij dan wel weer af of ze echt zijn of niet.

Onderstaand een aantal foto’s van een verkoper die 2 banden met sluiting aanbiedt. De verkoper heeft al meerdere Panerai banden verkocht en alleen nog maar positieve reacties. Het verhaal is dat deze uit een nalatenschap komen van zijn overleden opa die voor zijn pensioen een luxe horlogezaak had. Het verhaal is weer wat te mooi en daarom twijfel ik daaraan.

De rubberband met vouwsluiting begint bij een prijs van USD 119 en de crocoband met vouwsluiting met USD 99. Prijzen lijken mij ook weer te mooi om waar te zijn, maar wellicht klopt het verhaal en wil hij er gewoon vanaf.

Enerzijds twijfel ik dus door het verhaal en de prijs en anderzijds spreken de positieve reacties weer in zijn voordeel. Ik vraag mij dan ook af of aan de foto’s te zien is of ze echt of nep zijn.

Verneem graag jullie mening of deze echt zijn of niet.

Als het te goed is om waar te zijn dan is het ook vaak zo :frowning:
Voor die prijs heb je erg mooie handgemaakte banden.
Ik vind het zonde om op je 390 waarschijnlijk fake banden en een sluiting te plaatsen. Dan had je net zo goed een “hommage” kunnen kopen.

Je koopt toch ook geen autobanden van een tientje?

Mee eens, en dat is dus ook de reden van deze post. Ik geef zelf al aan dat ik twijfel maar weet niet zeker of ze inderdaad nep zijn.

Ik heb in het verleden al vaker meegemaakt dat een verhaal in eerste instantie twijfelachtig is maar dat na onderzoek uiteindelijk toch blijkt dat alles in orde was.

Ik doe nu dus ook gewoon mijn onderzoek alvorens tot aanschaf over te gaan.

1 like

Toen ik mijn Panerai kocht bij Fillipucci zat er in de doos een nep band die er precies zo uit ziet als de hier getoonde band (zegden ze daar ook eerlijk). Maar of dat iets wil zeggen… ik herken hem als nep door de geur.

1 like

Groot gelijk heb je.
Maar de 390 verdient een mooie OEM of handgemaakte band.
Kijk maar eens bij DStraps of bij @Ko-Banden
Succes met de zoektocht. Ik zou deze laten gaan.

Inderdaad, @Ko-Banden Heeft voor mijn Panerai een band gemaakt die perfect past op de originele sluiting, voor een heel redelijk bedrag, en die band, daar zijn geen woorden voor, ik ben er gewoonweg verliefd op :heart_eyes:

Weet je zeker dat je een vlindersluiting wilt?

Persoonlijk vind ik vlindersluitingen beroerd zitten, geef mij maar een gesp.

Hoe dat zo?

Ik heb een vlindersluiting op mijn Radiomir en die zit prima. Dit is wel een ander type sluiting dan deze voor de Luminor. Zit daar wellicht het verschil in qua draagcomfort?

Ik vind de prijs aardig verdacht, aangezien de vlindersluiting alleen al meer geld zou op moeten brengen. Ik heb de foto’s vergeleken met een originele vlindersluiting die ik hier heb liggen, en dan vind ik het geheel net een wat mindere kwaliteit (voor zover ik dat vanaf een foto kan zien).

De vlindersluiting van een luminor is idd anders dan die van een radiomir. Ik draag mijn vlindersluiting nauwelijks, aangezien deze, zoals eerder mensen hebben aangegeven, mij na een tijdje hopeloos begint te irriteren.

Mijn (gebruikte) vlindersluiting is eventueel wel te koop. PB me maar als je eventueel interesse hebt…

1 like

Prijs is inderdaad verdacht, maar dit is zoals gezegd een startprijs en ik zie dat eerdere banden wel voor meer zijn verkocht.

Heb je inmiddels een berichtje gestuurd.

Dan vind ik de prijs nog verdacht :wink: Meestal gaat namelijk zo’n combinatie van band + een vlindersluiting dik over de 200 euro heen…

Ik heb je inmiddels een PB teruggestuurd…

1 like

Iedere pols is ook weer anders dus wellicht is betreffende sluiting jou op het lijf geschreven. Mijn keus is het in elk geval niet.

En zoals reeds meerdere malen hierboven geschreven, imo kan je er van uitgaan dat het een imitatie is.

1 like

Sluiting ziet er slecht afgewerkt uit, en dat rare blauwe beschermplastic heb ik zelf alleen nog maar op nep spul gezien. (maar dat kan ik fout hebben natuurlijk)

Zakje is wel origineel

Ik ben geen Panerai zakjes expert, maar ik denk (als leek) dat zo’n sticker ook wel uit te printen is? (nogmaals, ik weet weinig af van Panerai en alle bijbehorende zaken)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

*gaat even zoeken in oude foto’s

Zien er anders uit idd

Of bedoel je de blauwe stickers op de sluiting zelf ?

Banden worden in Oostenrijk gemaakt (al wordt China ook genoemd), maar de sluitingen volgens mij niet. Dus de gezamelijke verkoop voor een prijs die te mooi is om waar te zijn is op zijn minst verdacht.

Tel daar het verhaal van opa en de luxe zaak bij op en het antwoord lijkt mij duidelijk…