Ondanks dat ik een Omega liefhebber ben (vintage) zijn de Speedmaster Professional (oude versie) en de Tokyo 2020 versie (met rode tachymeter-ring) toch erg mooi, maar natuurlijk ook behoorlijk aan de prijs. Ik kwam op vakantie een leuk alternatief tegen. De Victorinox Alliance Chronograaf. Natuurlijk kan ik het plaatje niet op de Omega pagina zetten, dus maar op deze manier. Ik heb hem vandaag binnen gekregen en is voor 350€ een mooi horloge!
Met een chronomaster datumvenster.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuk horloge. Wel een beetje groot denk ik, gezien hoe ver de subdials naar binnen staan?
Ik zag hem bij een juwelier in Luik en was daar 440€. Hij viel inderdaad op omdat hij op de Omega lijkt. Op dat moment getwijfeld om binnen te lopen. Maandag aan het zoeken geslagen welk horloge het was. (vergeten het merk te onthouden). Uiteindelijk kwam ik bij Timeshop24 uit die hem in de aanbieding hadden (350€). Dus toch daar maar gekocht.
44mm. Eigenlijk ben ik meer van 38mm. Maar voor wat variatie is deze wel geslaagd.
Gefeliciteerd met je aanwinst
Ik ben wel een fan van Victorinox; heb zelf ook een Alliance, maar ik moet zeggen dat die sterk geprofileerde wijzerplaat in dit model niet helemaal mijn smaak is
Enige wat beter had gekund is dat de streepjes van de sub-dails niet zwart maar licht grijs zouden zijn, zodat er meer rust op de wijzerplaat zou zijn, zoals bij de Omega. Maar goed dit horloge heeft de prijs van 1/23 van een Omega. Je kunt niet alles verwachten!
Smaak verschilt natuurlijk en is juist goed. Ik heb ook wat Junghansen met witte en donkere wijzerplaten en merk dat de witte toch uiteindelijk wel mijn voorkeur hebben omdat de donkere visueel (te) veel aanwezig zijn. Vandaar dat ik bij deze versie ben uitgekomen.
Zekers
Ook nog steeds in bezit
Topkwaliteit; naar mijn mening vergelijkbaar met wat duurdere merken.
Enkel jammer dat ze zo een beperkt gamma hebben met automatische uurwerken
Een heerlijke aanwinst
Vloeken in de kerk? Ach, helemaal niet. Gewoon een leuk compromis!
En als je eenmaal bezig bent; toch maar de metalen band nog besteld. Iets mooier. Dus zo moet ie er dan uit komen te zien. Nu nog even wachten op bezorging!
Gefeliciteerd met je aanwinst! Gewoon een mooi horloge, punt.
Er zijn zoveel horloges waar je elementen in kan terugvinden van andere horloges, dus ik zou mij er zeker niet druk om maken en gewoon heerlijk gaan dragen en van genieten.
Heeft hij veel weg van de Omega? Ja
Maakt dat uit? Nee, niet naar mijn mening.
Hartstikke leuk horloge, veel draagplezier
Ziet er niet verkeerd uit hoor!
Die is gaaf zeg
Zou mij ook wel passen
Veel draagplezier gewenst!
Ziet er prima uit