VO (vandaag opgehaald) FC Carree (foto)

Deze had ik al eerder in op het oog en aarzelde I.v.m het mogelijke kitschgehalte.
Nu deze nagenoeg mint werd aangeboden ben ik toch overstag gegaan. Een heel ander type dan ik eerder kocht en een blikvanger - en dat mag ook wel eens…

Ten eerste de kast; natuurlijk het meest opvallende aan dit horloge. Het horloge is zo fijn afgewerkt met de geringe kasthoogte, het gebogen glas en de doorzichtbodem dat je het in veel hogere prijsklasse zou plaatsen.
De manier waarop de datumaanduiding werkt en wordt gepresenteerd is bijzonder mooi. Dit maakt -met de positie van tweede tijdaanduiding- dat de wijzerplaat toch sterk in balans is. De gestileerde romeinse cijfers versterken het bijzondere totaalbeeld.

Dus geen kitsch, maar een mooie opvallende verschijning die ik regelmatig zal dragen.

21 likes

Mijn beste,

Chapeau!! Goed gedaan!!
Fascinerende wijzerplaat!! Stijlvol met een hint ‘art deco’.
Ik wens je er een inspirerende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

veel plezier met deze bijzondere Frederique !!

namens een FC bewonderaar/liefhebber

1 like

Het is niet mijn smaak maar desondanks vind ik deze FC zeker een chique verschijning en toch iets hebben.
Ook is het fijn om eens iets anders voorbij te zien komen.
Veel plezier gewenst van je nieuwe aanwinst.

1 like

Is de GMT helemaal afzonderlijk instelbaar of enkel de urenwijzer?

1 like

Sorry, ik weet het niet. Ik snap het nog niet helemaal. De handleiding gaat niet over deze specifieke uitvoering en ik zoek op you tube…

1 like

Ik ben er uit. Alleen hele uren…

1 like

Toppertje !!!

1 like

Heel mooi inderdaad en zeker geen kitsch.
Lijkt wel een beetje op een Cartier Tank (kast en Romeinse cijfers), daar houd ik wel van :ok_hand:
Veel plezier er mee :smiley:

1 like

Weer eens wat anders! Ik vind de wijzerplaat overigens erg mooi ontworpen. Druk, maar op een goede manier. Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Mooi en heel appart. Geniet er van.

1 like