Vocht in Casio

Hoi allen,

Gisteren wezen mountainbiken met de F91 om. Toen ik thuis kwam heb ik het horloge voorzichtig en heel kort afgespoeld onder de kraan. Dat ging altijd goed tot gisteren… Na een uurtje zag ik condens onder het glaasje! En het zit er nog :frowning: Weet iemand hoe ik dit het beste uit het horloge kan krijgen? Of toch maar direct een G-shock kopen? :smiley:

1 like

Ik zou het achterdeksel even losschroeven en goed laten drogen, bij het terugplaatsen van het achterdeksel wel de rubber afdichting lichtjes met vaseline insmeren en gelijkmatig de schroefjes terug inschroeven.
Maar inderdaad voor het ruigere werk de Casio g-Shock square aanschaffen!

3 likes

kwestie van geduld hebben, of even de achterkant er vanaf en iets minder geduld hebben, het zal mogelijk idd condens zijn en niet direct kraanwater.

2 likes

Dan schroef ik de achterkant even los en wacht ik geduldig af :slight_smile: Bedankt voor de tips jongens!

1 like

Was dat koud water?

Ieder horloge condenseert als je het warm van de pols of de zon
snel afkoelt.
Zelfs duikers condenseren met een stukje ijs op het glas.
Maar dit verdwijnt langzaam weer.

Als het langer duurt dan een dag, open schroeven en laten drogen.
Desnoods op een CV radiator, dat kan zo’n Casio makkelijk hebben.

EDIT

@Danial Je bent al bezig zie ik, gaat goed komen :+1:

1 like

Thanks :slight_smile: Ja hij is weer droog. Maar binnen zaten echt kleine druppeltjes. Dat verbaasde me toch. Daarna weer terug in elkaar gezet en vooralsnog loopt het prima.

Schroef 'm weer dicht in de ruimte in je huis met de laagste luchtvochtigheid: je vriezer (serieus).

Vullen met RC schokdenper olie (en dan bedoel ik niet de vriezer) is natuurlijk ook een optie.

1 like