't is geen protectionisme, maar een bedrijfsvorm, Boley, Flume, Alma, 't zijn allemaal groothandels, en een groothandel is een bedrijfsvorm voor levering aan het bedrijfsleven,
Dat maakt ook dat ze geen particuliere klanten die van toeten noch blazen weten moeten gaan uitleggen hoe en wat ze eigenlijk nodig hebben… en dat scheelt nogal in de kosten.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat zowel aan bedrijven als aan particulieren leverde… het verschil?.. bedrijven wisten wat ze nodig hadden… bestelden, je deed de spullen in een doosje… Etiket erop… en mee met UPS.
Als ze het niet wisten, dan stelden ze de vraag "Dit moet het kunnen, maak maar een offerte… dan zien we die wel… "
Particuliere klanten echter, die wisten doorgaans van toeten noch blazen, en als je die uit moet gaan leggen wat ze moeten hebben… dan kom je niet meer aan die offerte van die klant toe, en loop je een order van een paar mille mis…
Om die reden stond er ook geen telefoonnummer op de site, wel een mailadres, maar mails kun je filteren, en kort beantwoorden…
Inmiddels ben ik er zelf ook wel achter wat ik nodig heb, hoe het te gebruiken, en zo niet, dan kom ik daar snel genoeg achter… dus als ik een horlogekast af wil werken, en ik heb daar wat voor nodig, dan weet ik ongeveer wat, kijk in de Webshop, mik in mijn karretje wat ik denk nodig te hebben, reken af, en een paar dagen later heb ik de spullen…
Als ik iemand die voor de lol eens een horlogekastje wil gaan maken moet gaan uitleggen wat ie allemaal nodig heeft, en hoe het te gebruiken… dan kun je daar rustig een uur voor uittrekken… reken maar na…