Vof van de gevel goed? Ervaringen?

Beste leden,

Ik wil voor een redelijk bedrag gereedschap bestellen bij vof van de gevel om te beginnen met het knutselen/herstellen aan mechanische horloges. Ik vroeg mij af hoe de ervaringen zijn bij mensen die online een bestelling hebben gedaan. Ik ben op de hoogte dat dit via email gebeurt maar vroeg mij af hoe betrouwbaar dit is en of er een track en trace / factuur / status of iets dergelijks is. Ze geven aan dat ik via de email een bestelling kan plaatsen… Iemand enig idee/ervaring?

Met vriendelijke groet,

SwissJaguar

1 like

Van de Gevel levert in principe niet aan particulieren, dat even als eerste…

Ik heb ze ooit eens gebeld, om wat kronen te bestellen, maar ik kreeg meteen aan de telefoon te horen “meneer, wij leveren niet aan particulieren”… mijn reactie “nou en, wat heb ik daarmee te maken?”… kwam niet aan, in tegendeel… het gegeven dat men niet aan particulieren levert werd herhaald…
“Moet ik dan mijn KVK en BTW nummer noemen, in plaats van mijn naam?.. Laat u maar zitten… ik zoek wel verder” was mijn reactie… 'k heb opgehangen, en verder nooit meer naar ze om gekeken…

@koen echter, koopt er regelmatig spullen, en die is zeer te spreken over ze… mogelijk ook vanwege het feit dat ie er op de fiets heen kan… en zijn spullen gewoon ophaalt…

Als particulier kun je in wezen alleen terecht bij CousinsUK, want ook bij ALMA, Flume, Friederichs, en Boley kun je zonder KVK niet kopen.

1 like

Bij Flume kun je met KvK nummer ook niets kopen. Je bent daar ook een geldig BTW-nummer nodig.
En Friederichs is tegenwoordig ‘Friederichs by Flume’.

Mijn ervaring met Van de Gevel- weliswaar per email- was ook voldoende om geen verder contact meer met ze te willen zoeken :grimacing: Ze kwamen op mij niet vriendelijk over, met een emailantwoord van exact drie woorden op een serieuze vraag van mij. Maar ik mocht wel bestellen… Hun prijs incl BTW kwam echter veel te hoog uit, dus ik heb andere wegen gezocht en gevonden.

Op Ebay heb ik een paar goede vaste leveranciers en voor standaardzaken en kleinere tools kan je in Nederland goed terecht bij mooihorloge.nl en in Duitsland bij watchtool.de

Ik heb met beiden meerdere goede ervaringen :slight_smile:

Bedankt voor uw reactie! Kreeg net offerte met ook de btw erbij… zo 1/5de erbij, logisch, maar tikt wel aan als je het niet verwacht. Ik kijk even verder denk ik!

1 like

Bedankt voor je snelle reactie Arie! Jammer van die ervaring :confused:

dat krijg je er “Gratis” bij als je je inschrijft bij de KVK… :slight_smile:

2 likes

Ja… Jammer voor van de Gevel… :)… Ik koop mijn spullen vooral bij Boley en Flume, af en toe bij Cousing, steeds minder vaak bij Alma… 'k wordt geen wijs uit hun website… :)… en ze hebben daar de administratie ook niet op orde… bestelde laatst iets…kreeg een mail, met de vraag of ik wel klant was… Duhh… als je geen klant bent… heb je geen Login, en kun je niet eens bestellen… “Dafuq”?

Morgen maar eens een belletje aan wagen… 'k heb wat spullen nodig.

Daar heb je gelijk in! Lopen ze misschien een goede klant mis…

Nee… niet misschien… meerdere klanten zelfs nu men hier weet hoe ik over de tent denk… Nou ben ik ook wel “bevooroordeeld” wat Friederichs/Flume betreft… omdat ik als klant een uitnodiging kreeg voor een open dag, en daardoor nu de mensen die daar werken persoonlijk heb ontmoet… en dat maakt dat je weet met wie je van doen hebt… vind ik persoonlijk wel prettig

Dat protectionisme van Nederlandse en Duitse “parts-suppliers” is behoorlijk irritant. Geef gewoon, net als Cousins, de optie om de spullen inclusief BTW af te rekenen. Cousins is geweldig qua inventaris, en vaak ook qua prijzen; maar hun porto is enorm hoog, en gaat ook op gewicht. En echt per ons meer of minder, volgens mij. En dan straks nog de Brexit, mogen we ook douane- en importheffing gaan schokken…

1 like

Ik kreeg helemaal geen antwoord op mijn email aan dit bedrijf.

't is geen protectionisme, maar een bedrijfsvorm, Boley, Flume, Alma, 't zijn allemaal groothandels, en een groothandel is een bedrijfsvorm voor levering aan het bedrijfsleven,

Dat maakt ook dat ze geen particuliere klanten die van toeten noch blazen weten moeten gaan uitleggen hoe en wat ze eigenlijk nodig hebben… en dat scheelt nogal in de kosten.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt dat zowel aan bedrijven als aan particulieren leverde… het verschil?.. bedrijven wisten wat ze nodig hadden… bestelden, je deed de spullen in een doosje… Etiket erop… en mee met UPS.
Als ze het niet wisten, dan stelden ze de vraag "Dit moet het kunnen, maak maar een offerte… dan zien we die wel… "

Particuliere klanten echter, die wisten doorgaans van toeten noch blazen, en als je die uit moet gaan leggen wat ze moeten hebben… dan kom je niet meer aan die offerte van die klant toe, en loop je een order van een paar mille mis…

Om die reden stond er ook geen telefoonnummer op de site, wel een mailadres, maar mails kun je filteren, en kort beantwoorden…

Inmiddels ben ik er zelf ook wel achter wat ik nodig heb, hoe het te gebruiken, en zo niet, dan kom ik daar snel genoeg achter… dus als ik een horlogekast af wil werken, en ik heb daar wat voor nodig, dan weet ik ongeveer wat, kijk in de Webshop, mik in mijn karretje wat ik denk nodig te hebben, reken af, en een paar dagen later heb ik de spullen…

Als ik iemand die voor de lol eens een horlogekastje wil gaan maken moet gaan uitleggen wat ie allemaal nodig heeft, en hoe het te gebruiken… dan kun je daar rustig een uur voor uittrekken… reken maar na…

Goedenavond allemaal,

tegenover “alle” negatieve ervaring bij VOF van den Gevel durf ik gerust een ruime 4-5 jaar aan positieve ervaringen te zetten.

Wordt er al jaren keurig geholpen, ze hebben redelijk veel op voorraad, zowel qua gereedschappen als qua onderdelen Daarnaast zijn ze ook bereid om mee te denken qua gereedschappen en onderdelen, maar ook als ik bijvoorbeeld voor een bepaalde handeling het juiste gereedschap zoek. Maargoed, het blijft een groothandel, en ik kan me heel goed voorstellen dat ze niet zitten te springen om mensen die er een enkel glaasje of veertje komen halen. Dat werkt gewoon niet voor zo’n bedrijf, en dan kan je beter op eBay zoeken. Een glaasje kost rond de 3 euro exclusief btw en een een veer 6 euro, het is geen winkel waar je het zo pakt, ze moeten soms echt gaan zoeken en voor sommige onderdelen ben je zomaar 5 minuten verder… Ik heb echter regelmatig spullen/onderdelen en gereedschapjes nodig en dan zijn ze meer dan bereid om wat extra moeite te doen voor een moeilijk te vinden glaasje oid. Ze hebben relatief weinig uurwerk onderdelen op voorraad voor vintage horloge, echter kan je dan beter uitwijken naar eBay of cousins, daar vind je meer uurwerkonderdelen. Daartegenover hebben ze veel zaken zoals stiften, glazen, kronen, pakkingen en gereedschappen.

Tja, Jan z’n ervaring is jammer, en heb ze er wel eens naar gevraagd bij Van den Gevel. Blijkt dat er zo vaak particulieren bellen voor een los onderdeeltje zoals een kroontje dat ze daar ondertussen toch wel een klein beetje moe van geworden zijn.

En inderdaad, ik fiets er vaak even naartoe als ik iets nodig heb, is 30 minuutjes fietsen, da’s dan ook wel weer handig. Bij een lastig glas kan je dan gewoon even passen of het het juiste is…

Ikzelf heb ook wel vaak dingen besteld bij van den Gevel. Bijna al mijn gereedschap komt daarvan daan. Ze hebben volgens mij best veel op voorraad want als ik per email doorgeef wat ik nodig heb dan heb ik het de volgende dag in huis, tot nu toe meestal grote bestellingen gedaan dus misschien dat als je voor een enkel onderdeel belt dat ze wat minder enthiousiast zijn, echter ik was laatst op zoek naar spoelvloeistof L&R 566 en L&R 3, veel buitenlandse websites zoals cousins verschepen het niet naar buitenland, en ik heb geen KVK inscrijving dus dan kom ik uit bij van den Gevel. Ze hebben veel A merken zoals Bergeon en Dumont en ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen met hun. Maar zoals gezegd ik deed vaak grote bestellingen, Toen ik voor het eerst behoorlijk wat gereedschap bestelde heb ik ze zover kunnen krijgen dat ik 3 procent korting kreeg(op een bestelling van bijna 300 euro). Nog steeds duur maar goed. Ikzelf vind cousins ook een mooie site alleen heb ik geen creditcard.