(Vogelenzang)

Graag het volgende:
Begin vorige week koop ik een Staudt Prealudium uit de eerste serie
No 2 , met een handbewerkt uurwerk, na betaling werd het horloge opgestuurd, schitterend !!
Tot zover, helaas bleek al na 1 dag dat het handopwinden zo zwaar ging dat ik er bang van werd en ik heb 12jaarhorloge ervaring
Na kontakt met Martijn werd mij verzekerd op maandag j.l. Dat het geld wordt terug gestort, helaas nu is het donderdag en nog geen geld
P.s. Dit werd niet in de beschrijving vermeld(
Graag advies

Beetje geduld lijkt mij op zijn plaats.
Als iemand niet aan internetbankieren doet, duurt het soms wel een week!

idd beetje geduld alvorens iemand aan de schandpaal te gaan nagelen. het duurt soms wel even voor het geld op je rekening staat.
Volgens mij is er wat grondig mis met die staudt skelletons. Ik had er ook eentje met problemen en hoewel ik het een prachtige klok vond was ik tevreden dat juwelier kwekkeboom het uurwerk terug overnam nadat het weer dezelfde kuren vertoonde na een nazicht bij staudt.
Komt wel goed voor je.

Nog steeds geen geld retour ontvangen

Probleem is natuurlijk dat je particulier koopt zonder garantie en weinig mogelijkheden hebt. Of het netjes is is een andere zaak. Fair zou zijn dat de verkoper tenminste tussenkomt in de herstellingkosten als die er al zijn. Ik meen me te herinneren dat mijn staudt ook betrekkelijk zwaar opwond. Laat hem eens nakijken door een uurwerkmaker of door Ivo staudt na overleg met de verkoper.
In wat je verder kan doen is moeilijk raad te geven. juridisch vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan en hem persoonlijk een "bezoekje "brengen kan verkeerd aflopen. Je topic begint nu echter wel reden van plaatsen te krijgen vind ik.

Heb je het horloge nog wel? Of is dat reeds teruggestuurd naar @Vogelenzang.

Anders een wat duidelijkere review schrijven waarin je omschrijft welke afspraken gemaakt zijn en niet werden nagekomen.

1 like

Misschien is het wel netjes om de voor en achternaam even weg te halen. Meestal lossen problemen binnen het forum wel op en kan je beter voorzichtig zijn.

Zie net dat ik dit zelf kan😇. Als men het er niet mee eens is, hoor ik het wel.

In zo’n geval vind ik dat de verkoper ook het recht heeft om eerst het horloge te beoordelen, en eventueel het probleem te laten oplossen voordat het volledige aankoop bedrag wordt teruggestort.

1 like

. Hier de duidelijke omschrijving dathet horloge ok is, helaas is dat niet het geval

. Dit is de omschrijving, er wordt nergens vermeld dat het niet goed is en dat is helaas wel het geval

Beste Frans,

Vervelend om te horen dat je problemen ondervindt met jouw horloge. Het skeleton uurwerk uit de eerste collectie is door zijn geskeletteerde constructie een kwetsbaar(der) uurwerk, dat betekent uiteraard niet dat het horloge niet naar behoren dient te functioneren.

Ik wil je graag aanbieden om het horloge naar ons servicecentrum in Hengelo te sturen (of brengen, incl. kop koffie :slight_smile:). Dan kunnen mijn horlogemakers het euvel kosteloos verhelpen. Of we gaan samen op zoek naar een passende oplossing.

Als je hier gebruik van wilt maken wil ik je vragen om contact op te nemen per e-mail: info@staudtwatches.com.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Yvo Staudt

15 likes

Als het goed is heb je mijn reaktie ontvangen Ivo

Ondertusen is het geld terug gestort en is er kontakt met Ivo Staudt om het horloge kosteloos ( wanneer mogelijk) te herstellen
Helaas is mijn vertrouwen in de Staudt met dit skelleton uurwerk verloren

Hoezo is je vertrouwen verloren?

Ik heb zelden zo’n nette afhandeling meegemaakt

4 likes

Uiteraard heb je gelijk, ik bedoel in het horloge zelf

Je verwijt kan je verwoorden in hele lappen tekst, maar dat het uiteindelijk netjes is opgelost zeg je even tussen neus en lippen door.

Je bent dus gewoon te ongeduldig geweest. Want graag advies kan je beter aan iemand persoonlijk vragen en niet zo in het openbaar. Mensen hebben snel een oordeel.

3 likes

Ah ok :+1:

Helemaal eens met RobertW.
Internet is onverbiddelijk, en dit geneuzel blijft aan dhr Staudt kleven.
Misschien a.s.a.p. dit onderwerp verwijderen?

Laat ik hier zelf ook even op inhaken ;).

Ik ben er altijd open in geweest tegen Frans om het horloge terug te nemen mocht dit niet bevallen (omdat dit type horloge immers een reputatie heeft, en gebruikersporen vertoonde). Dit omdat de keuze van Frans was om het horloge te laten verzenden, Dus dan vind ik: bij geen persoonlijke overdracht moet je er altijd rekening mee houden dat iemand niet tevreden is of van een koop wil afzien, en dat je het horloge terug zou moeten nemen (gezien de prijs ;)).
Helaas gaf Frans zijn ongenoegen aan over het horloge aan op een ongunstig moment, ik was namelijk bezig mij in mijn trouwpak te hijssen :sweat_smile:). Na een drukke dag (en ja dus slechte commincatie van mijn kant af) heb ik toegezegd dat ik het horloge zou terugnemen en de kosten weer zou terug storten naar Frans.

Ik had zelf de hoop dat mijn vrouw onze rabobank reader had ingepakt voor onze huwelijksreis, waardoor ik frans de loze belofte gemaakt had het bedrag na het weekend kon toesturen. Maar wat bleek, geen randomreader…:sweat:.
Dus vanuit het buitenland zonder een randomreader en met zeer slecht internet heb ik mijn belofte helaas niet nagekomen, dus ik neem het Frans uiteraard niets kwalijk dat hij zijn bedenkingen had over de juiste afhandeling die ik had aangeboden.
Inmiddels heeft Frans het bedrag weer terug ontvangen incl de extra verzendkosten die zijn gemaakt, en komt het horloge weer mijn kant op ;).

4 likes

Fijn dat dit euvel van de baan is. De staudt Prealudium blijft een mooie klok. Ik heb nog steeds spijt dat mijn skelleton ook niet betrouwbaar was. Anders was hij nooit weggegaan. Over Ivo Stauds service niets dan lof overigens !!!