Voila: de Rolex Sky Dweller

42 mm, alleen in goud (wit, geel en Everose).

(td)

Echt verschrikkelijk. Druk en inspiratieloos.

Henrik Schreef:

http://www.de-keizer.nl/freddy/rolex-sky-dweller.j
pg

42 mm, alleen in goud (wit, geel en Everose).

(td)

Nee dank U…

#fail

Hij is druk was het eerste wat ik dacht ook, en wat kost ie ??

Ik heb er nu een tijdje naar zitten kijken en gelezen; er zitten wel een paar heel aardige dingen in hoor. Zoals de datumaanduiding die rekening houdt met 30 of 31 dagen (geen 29 of 28) en de aanduiding van de maand (zie de zwarte “index” bij de VII) en het verstellen van de functie van de kroon door aan de bezel te draaien… Hoe je in het laatste geval weet welke functie geactiveerd is ben ik nog niet achter.

Ik vind het horloge uiterlijk tegenvallen, maar technisch is het wel erg gaaf. En jammer dat er geen “goedkope” stalen versie is.

Volgens mij (don’t shoot the messenger) komt Rolex altijd met de gouden modellen uit bij een introductie, waarna de stalen later volgen…

(maar ik kan het mis hebben…)

yek !

Goud / Staal/Goud / Staal, dus je veronderstelling klopt.

Mijn inziens geen hoogvlieger van Rolex

vind het niks geef mij de nieuwe tudors maar

jajabertju Schreef:

Volgens mij (don’t shoot the messenger) komt Rolex
altijd met de gouden modellen uit bij een
introductie, waarna de stalen later volgen…

(maar ik kan het mis hebben…)

Klopt maar het zou goed kunnen dat deze de status van de Daydate krijgt en dat die dus voor de gewone man onberijkbaar blijft.

Henrik Schreef:

Ik heb er nu een tijdje naar zitten kijken en
gelezen; er zitten wel een paar heel aardige
dingen in hoor. Zoals de datumaanduiding die
rekening houdt met 30 of 31 dagen (geen 29 of 28)
en de aanduiding van de maand (zie de zwarte
"index" bij de VII) en het verstellen van de
functie van de kroon door aan de bezel te
draaien… Hoe je in het laatste geval weet welke
functie geactiveerd is ben ik nog niet achter.

Ik vind het horloge uiterlijk tegenvallen, maar
technisch is het wel erg gaaf. En jammer dat er
geen “goedkope” stalen versie is.

Met de arabische dial (rose gouden versie) is het al een stuk rustiger. Voor de rest deel ik je mening 100%. Ik snap ook al die zure reacties niet op de verschillende fora. Eindelijk, eindelijk doen ze eens iets nieuws op uurwerkgebied (echt kicken overigens) en dit lijkt niemand te waarderen… ik snap dat niet.

Gr. Roel

Mee eens. Dit is uurwerktechnisch op zijn minst een alleraardigst horloge. En een terechte vraag over dat verdraaien van de bezel… Ik ben nieuwsgierig!

Overigens vind ik het uiterlijk maar zo-zo (op de foto dan). Ieder zijn ding! :slight_smile:

Krabong Schreef:

Met de arabische dial (rose gouden versie) is het
al een stuk rustiger. Voor de rest deel ik je
mening 100%. Ik snap ook al die zure reacties niet
op de verschillende fora. Eindelijk, eindelijk
doen ze eens iets nieuws op uurwerkgebied (echt
kicken overigens) en dit lijkt niemand te
waarderen… ik snap dat niet.

Gr. Roel

Ik snap het denk ik wel, mijn eerste reactie was ook (td). Mijn verwachting was totaal anders, ik had een stoer model verwacht, iets in de richting van de Sea-Dweller. Maar als je even nadenkt wordt dat met Sky natuurlijk geen duiker :smiley:

Op zich is het een hele logische invulling (reizigers die veel in de “Sky” zijn, ergo tweede tijdzone) en naarmate ik langer naar meerdere en betere foto’s kijk, begin ik 'm te waarderen.

Ik ben zondag bij Rolex, ik zal eens kijken of ik er aan denk een wristshot te maken.

Veel mensen hadden waarschijnlijk gehoopt op een ceramische pepsi inlay, of (na de teaser) inderdaad weer 100% sport.

Hopelijk denk je aan het polsplaatje (tu) of in elk geval eens goed voelen hoe deze het aan de pols doet. En dat natuurlijk met ons delen :wink:

Veel plezier zondag!

Gr. Roel

Ik zal mijn best doen!

Over die kermische Pepsi bezel: daar was vorig jaar al sprake van maar het maken van een keramische bezel uit een stuk in twee kleuren scheen te moeilijk. Toen… Nu dus nog.

Ik vind de blauwe Yacht-Master trouwens wel erg stoer en ik wordt stiekum heel erg vrolijk van de Cosmograph Daytona met al die kleuren edelstenen :smiley: Als ik wristshots maak, dan ook met deze om!

appied Schreef:

vind het niks geef mij de nieuwe tudors maar

Dat wordt kopen ipv geven denk ik :slight_smile:

zum kotsen!!>x

hcptdg Schreef:

ZUM KOTSEN!!>X

Wat ben jij toch conservatief Hans… >X

:wink:

Ik vind hem gewoon MEGA VET!