🌈 Volg de Regenboog : het grote Zenith Rainbow verhaal

zat …
heb 'm niet meer, was te groot, maar wel prachtig afgewerkt en daadwerkelijk de opvolger van de oudere rainbow

2 likes
2 likes

Mooi verhaal :grinning::+1:

2 likes

Ah top stuk. Dank!

Mis nou wel een foto van de zwart wit versie in de review :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, dank! Wel, die zwart witte Flyback heb ik ook recent aangeschaft maar was helaas nog niet beschikbaar voor foto’s Dus die voeg ik binnenkort nog wel toe aan dit draadje…

Tenzij andere HF leden me voor zijn natuurlijk en hun Rainbow hier posten.

1 like

Top geschreven. Erg leuk! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Bedankt voor het delen @WatchWalker !
Wat maakt Zenith toch coole horloges!

Goed geschreven en heel erg interessant!

1 like

Leuk, dank

1 like

Mango lenteplaatje!

16 likes

Retecool :star_struck: nice!

1 like

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Stond er enkele maanden eentje in het blauw. Heb die verkoper toen ook benaderd (enkele weken later) maar hij had zich ondertussen bedacht en gaat het zelf houden. Dus ben ik elders wezen shoppen…

10 likes

Prachtig verhaal. Heb ik van genoten. Nog een aanvulling, zover ik weet heeft de flyback uitvoering een WR van 50 m en de geschroefde uitvoering (duikers) een WR van 100 m.

Persoonlijk vind ik de flyback mooier dan mijn duikers uitvoering.

6 likes

Dankjewel voor je bijdrage. De vele types El Primero Rainbow hebben een WR van of 50m ofwel 100m. De Flyback uitvoeringen zijn echter altijd 100m voor zover ik weet. De Elite Rainbow duikers zijn zelfs 200m.

Ik zie nu trouwens dat ik een vergissing heb begaan in mijn artikel. Er staat "Een typisch Rainbow referentie nummer kan er uitzien als “01.362.400” dat had moeten zijn “01.0362.400” . Het middelste gedeelte is dus 4 cijfers en niet 3 (slordig van me! :face_with_raised_eyebrow:).
Er bestaan trouwens ook modellen met slechts 3 cijfers maar dat komt niet vaak voor (vraag me niet waarom).

Alle 0362, 0363, 0364, 0369, 0461, 0462, 0463 zijn 50m WR
De referenties 0372, 0373, 0375, 0471, 0472, 0480 zijn 100m WR

2 likes

Alle Rainbow zijn 50 tot 100 m waterbestendig Rainbow met duikerring zijn 100 m waterbestendig, die met tachymeterrand zijn 50 m waterbestendig

1 like

Dat klopt inderdaad als je met El Primero Rainbow tachymeterrand de bezel bedoelt en niet louter de tachymeter functie die je soms op de rehaut aantreft (dus eigenlijk op de wijzerplaat). Voorbeeld van tachymeter rehaut is de Mango die ook 100m WR is.

Ook nog bedankt voor je foto trouwens, misschien zijn er toch wel een stuk of 10 EP Rainbow’s aanwezig hier op het forum.

1 like

Dank je wel voor je bijdrage leuk!

1 like

Erg mooie post met foto’s en leuk om te lezen! Een 02.0480.405 zou ik nog graag aan de collectie toe willen voegen :upside_down_face:

1 like

Chrono24 is je beste vriend…