🌈 Volg de Regenboog : het grote Zenith Rainbow verhaal

Even een kleine aanvulling met foto van de Rainbow Flyback black/white

7 likes

Ben nooit echt fan geweest van staal/goud combinatie. Maar je moet principes hebben om ze te kunnen breken.

5 likes

Heb zelf geen goud/staal in de collectie maar vind deze erg smaakvol! Komt waarschijnlijk door de jongens in het groene deel dat ik staal/goud steeds meer kan waarderen (omdat staal daar niet aan te slepen is :slight_smile:)

2 likes

Lastig om een band bij te vinden, lijkt me.

Bij sommige Zeniths ontbreekt het merklogo op de wijzerplaat (zij het de ster of het andere logo dat enige tijd is gebruikt). Heeft dat met een bepaalde periode te maken? Of is het een ontwerpkeuze bij bepaalde modellen? Of is er een andere reden?

Voor zover ik weet was er eerst de ster (tot einde jaren 60), daarna “het andere” logo. Ook zie je combinaties waarbij beide logo’s werden gebruikt (eenmaal op de dial, eenmaal op de kroon). De laatste jaren is het dan weer altijd (gelukkig) de ster.

Van de Rainbow bestaan een heleboel varianten maar geen enkele draagt een logo op de plaat. Waarschijnlijk uit esthetisch oogpunt omdat er al best veel te zien is op de dial en er dus (te) weinig ruimte overbleef.

Misschien zitten hier Zenith kenners die hier nog wat aan kunnen toevoegen?

1 like

Klopt ook. Een passende metalen band heb ik maar is een crime om er op te zetten. Een bijpassende sailcloth heb ik maar die kreeg ik er niet op (niet origineel Zenith). Dus dan maar een nieuwe rubberen besteld vandaag… Nu zit er een donkerblauwe shell cordovan op. Niet ideaal.

1 like

Erg leuk stukje, bedankt voor de info. Ook leuk om de horloges die hier zwerven langs te zien komen met de specifieke info. Top!

1 like

Een bijzonder lezenswaardig verhaal.

1 like

Ik ben er wat laat mee, maar een prachtig verhaal dit. En een heel gaaf horloge.

1 like

Laat ik nog eens een real life foto toevoegen om het artikel op te frissen.

Meer Rainbow shots welkom!

14 likes

Heeel gaaf! :ok_hand:t3:

1 like

Leuk om te lezen en bedankt voor de tijd en moeite die je er in steekt. :+1::ok_hand:

1 like

Ook jij bedankt voor het lezen! Als toemaatje nog een Rainbow foto…

9 likes

Hierbij een paar plaatjes van mijn rainbow (1999)

3 likes

Top! Dank voor je bijdrage!

Super verhaal, dank.

1 like

:+1:

1 like

Dan maar wat zon op deze grijze regendag…

16 likes

Dit is toch wel echt “Da bomb” in een Zenith collectie

1 like

:sweat_smile::ok_hand:t3: Wat een knaller

1 like