Volgende aankoop.. maar welke?

Ik heb nog steeds m’n Reverso (inmiddels al langer dan een week!!!) en de kwaliteit, de looks en de afwerking zijn echt nog steeds subliem in mijn ogen. Kan er maar geen genoeg van krijgen. Ook was ik eerst bang dat de Reverso idd wat klein zou zijn maar dat valt echt réusachtig mee.

Waarom dan dit topic?

Nou, om het volgende, ik zit momenteel weer wat te klooien aan m’n wishlist en nu kan ik maar niet kiezen tussen de volgende:

Minerva-

JLC Ultra-Thin-

Beide zijn om en nabij de 34mm, de Minerva is alleen wat dikker en de looks van beide zijn totaal verschillend. Daarom mijn vraag, welke spreekt jou het meeste aan (of zou jij kiezen)?

De JLC , hij gaat een beetje naar de simpele versie van V. Constatin. Misschien ook een optie ?

Geweldige pure schoonheid van de JLC. De Minerva is zeker niet verkeerd maar de simpelheid van de JLC maakt het af.

Ik heb een zwak voor Minerva… Tussen deze twee zou ik dus daarvoor gaan.

gr,
Hans Mennink

ik zou voor de jlc gaan.
mooie klok en tijdloos.
gr oscar

De JLC is echt supermooi, maar nu je al de Reverso hebt zou ik voor de Minerva gaan! Heerlijk zulke keuzes… al is het alleen maar om je wishlist te verfraaien.

zonder twijfel JLC

Arjay

idd voor mij ook zonder twijfel de JLC

Ze lijken wel n plakmerk van elkaar… :slight_smile:

Ik dacht dat Minerva niet meer gemaakt werd, of vergeten is te bestaan.
Ik zou voor de Minerva gaan, ook voor de kleine seconde aanduiding.

Ze zijn voor mij in ieder geval te klein.

Minerva bestaat wel (weer), alleen nu met hele andere modellen en ook veel duurder (geloof ik). Deze is met het mooie caliber 48 uitgerust en je komt ze zelden tegen.

Op dit forum is toch wel een duidelijk voorkeur voor JLC te merken. Graag zou ik ook wat onderbouwde meningen willen zien/horen, waarom juist JLC of Minerva, ook ben ik benieuwd naar de mening van Nivelacuso, wat spreekt je zo aan in Minerva? :slight_smile:

Bedankt nogmaals allen.

Zonder de twijfel de Minerva! Werkelijk een schitterend horloge.
Gelukkig vraag je niet naar een motivatie; ik heb er gewoonweg geen woorden voor…

Gerwin

JLC motivatie:
-het is JLC ( dat is al meer dan reden genoeg :smiley: )
-platste uurwerk, 1.85 mm
-prachtig gestilleerd ontwerp
-tijdloos
-pas perfect om de pols
-sublieme wijzerplaat, qua materiaal en qua vormgeving
-enz enz
-het is JLC

Beste Jaap-Wim

ik sluit me volledig aan bij de motivatie van Master-Fan. Om daar aan toe te voegen, ik vind de JLC een veel “rijkere” uitstraling hebben. Hoe zal ik het zeggen, heeft meer uitstraling en inhoud…

Zeker de JLC!

succes met je wishlist en dat hij maar snel een to have wordt…

groet, Wimster

Het lijken mij allebei toppers, maar de JLC heeft dat ‘je ne sais quoi’. Eigenlijk oogt hij heel gewoon, maar op de een of andere manier is het ontwerp zo evenwichtig dat het pure schoonheid is. De hoek waarin de foto genomen is, helpt natuurlijk ook. Ik wil ze allebei wel, maar als ik moet kiezen: de JLC.

Ik wilde eigenlijk meteen Minerva! gaan roepen (een van mijn favoriete merken) maar dei JL is prachtig. Ik twijfel, your’ on your own…

ik vind ze alle twee mooi, als ik vanaf een foto moet kiezen zou het de jlc worden.
maar het scheelt zo weinig dat ik ze altijd eerst even in mijn handen zou willen hebben voor ik er 1 doorstreep

joost

De UT is m.i. de ultimate dresswatch.

De Minerva. Mooiere wijzers, kleine seconde! De JLC is geweldig, maar iets té gedistingeerd / ‘gelikt’ naar mijn zin…

Ik zou toch voor de Minerva gaan. De looks spreken me meer aan. De JLC is natuurlijk ook niet verkeerd. Maar een beetje te rustig naar mijn smaak.

Ik zou voor de Minerva gaan, mooie vormgeving, mooie cijfers, dik (heeft mijn voorkeur), subsecond(!) en tot slot goede combinatie van kleur cijfers/wijzers met de wijzerplaat.