volgende aankoop: Oris divers 65 of toch maar voor de grail? (Tudor Black Bay 58)

Hoi!

Sinds ik gebeten ben door de horloge-microbe (2020), ben ik met veel bewondering aan’t kijken naar de Tudor Black Bay 58 (zwart-gilt).
Maar voor een beginnende verzamelaar vond ik het veel te veel geld om aan 1 horloge te geven.

Ik begon m’n verzameling voorzichtig met enkele Seiko’s, daarna een Sinn 556i, een San Martin SN008-G (de black bay homage, om tijdelijk die BB58 “itch” te scratchen :wink:

Hierna kwamen nog een paar andere (duurdere) horloges (Nomos Campus 38 nacht, Christopher Ward C60 trident pro 300 (witte dial) en een Hamilton Khaki field mechanical (bronze))

Voor m’n volgende aankoop was ik aan’t kijken naar de Oris divers 65 (40mm, bronze bezel)
Maar die BB58 blijft toch in m’n achterhoofd spoken…

Ik vroeg me af of ik niet gewoon beter de knoop doorhak en ineens voor die grail gaan.
De Oris diver ziet er geweldig uit, maar ergens denk ik dat toch maar tijdelijk zal plezieren, en ik uiteindelijk toch ga blijven kijken naar de Tudor.

Tot nu toe is m’n max budget voor een nieuw horloge zo’n 1500€ geweest, en met de Tudor zal dit minstens verdubbelen.

Zeker nu Tudor de BB54 heeft uitgebracht vermoed ik dat ik wel ergens een tweedehandse BB58 op de kop zal kunnen tikken voor rond de 3000€.

Wat zouden jullie doen?
Is de Oris divers een waardig alternatief voor de Tudor BB58?
Indien jullie voor de BB58 zouden, gaan, Nieuw of tweedehands? (Verliest een tweedehandse BB58 nog veel waarde moest die uberhaupt toch tegenvallen en ik hem moet verkopen?)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Bart

6 likes

Gewoon een zgan BB scoren hier, zijn rond de 3k wel te vinden. En vaak aangeboden.

Mocht je het achteraf toch niet fijn vinden, om wat voor reden dan ook dan ben je hem met minimaal verlies ook zo weer kwijt.

6 likes

Die Oris is een afschrijf kanon dus lekker voor de bb gaan!! Op HF soms onder de 3k…

4 likes
  • Tudor
  • Oris
  • Ik weet wat beter :sunglasses:

0 stemmers

1 like

Herkenbaar, ga voor de BB die hier in het blauw voorbij komt. Dit bespaart je de afschrijving op de Oris en het onrustige gevoel om toch de BB te halen nadat je de Oris hebt gehaald.

2 likes

Grail.

tweedehandse BB58 moet wel lukken sub 3k.

2 likes

:point_up_2:Top horloge en houdt z’n waarde veel beter dan de 65

2 likes

Oris zou ik alleen preowned kopen. Je pist direct 30% weg oid.

2 likes

Wat hullie zeggen👆🏻

2 likes

Ik zou zeggen, gaan voor de BB. Die zal altijd in het hoofd blijven zitten, ongeacht welk alternatief wordt gekozen.

1 like

Kut ik druk per ongeluk op oris🤣 bedoelde Tudor

2 likes

Tja…

15 likes

Straks vliegt die tudor in het blauw :laughing:

3 likes

Komen genoeg BB58 in het blauw, enkele/vele gaan dan voor de BB54

2 likes

Als de BB58 voor jou het ultieme horloge is en het financieel binnen bereik ligt, zou ik daarvoor gaan. Overigens, houd er rekening mee dat, zelfs als je kiest voor de BB ipv de Oris, er opnieuw een itch zal komen voor weer iets anders. Je bent besmet met het virus en er zal dus altijd na een tijdje weer een ander horloge in beeld komen. Nou ja, succes! :grin:

BB!!!

1 like

Grapppig, ik heb 2 Tudors en kijk juist met een schuin oog naar een D65 omdat ik het zo’n lek horloge vind. Heeft toch iets meer flair. Maargoed Tudor is net een stapje hoger en idd waardevaster.

D65 zou ik altijd gebruikt kopen met een flinke kop eraf. Je “grail” koop je natuurlijk zelf bij de AD met de full experience :v:

Succes met je keuze :smile:

2 likes

Lek=kek

Zie je wel! :wink:

2 likes

Als je de mogelijkheid hebt: kopen wat je echt wil.

1 like