Datum is geen vereiste, maar de loep op de Datejust maakt het voor mij wel af (rolex minded)
De Oyster oogt wat rustiger, maar door de groene urenmarkers toch nog speels.
Verschil tussen 39 en 41mm is voor mijn pols verwaarloosbaar.
Ik heb ze beide nog niet gepast overigens.
Benieuwd naar jullie mening en dan specifiek het waarom. Bedankt vast voor de te nemen moeite
Zeer persoonlijk waar het budget uiteraard ook een rol speelt. Ik heb toevallig vandaag de 114300 in blauw gekocht naast mijn Rolex SubC en Panerai. Uiteindelijk ga ik wellicht nog een keer upgraden in de toekomst naar een datejust 41 maar wilde eerst eens proberen of ik een sportieve allrounder polstijd ga geven (ik draag normaliter wat forsere horloges met voorkeur voor duikhorloges). De datejust met jubilee of pcl is nog wel wat dressier dan de OP vind ik.
Ik vind het beide mooie horloges, maar neig meer richting the OP omdat ik de cyclops zelf niet mooi vind. Als je deze juist een pre vindt zou ik voor de DJ gaan, meer historie en klassieker. Wel 1000 Euro+ duurder.
Als het gaat om de DJ met een fluted bezel zou ik die kiezen… Ze zijn beiden eigenlijk niet voor mij weggelegd (qua budget én smaak)… maar… Als ik een pistool tegen mijn hoofd krijg en ik moet kiezen… OP!
Ik heb de blauwe OP. De Datejust ook omgehad, zowel de DJII als de nieuwe DJ 41. Verschil in maat is echt niet verwaarloosbaar! Heel ander horloge alleen al door de maat.
Ik vind zelf de OP ook mooier. Verhoudingen zijn beter, geen cyclops, minder bling. De kleine groene accenten vind ik heel fraai.
Ik persoonlijk de Oyster omdat die geen cyclops heeft. Maar dat was voor jou nu weer echt Rolex. Heb ik nooit mooi gevonden al moet ik weer zeggen dat ik het de laatste tijd minder storend vind dan voorheen. En dat is dus mijn smaak die zich bij stelt blijkbaar. Maar als ik nu de keuze moest maken dan toch de Oyster. EN het blauw, tja, dat zou ook mijn keuze zijn.
Ik ben geen Rolex kenner/liefhebber, maar de Oyster Perpetual vind ik wel een klassieke schoonheid. Veel mooier door de subtielere indexen en de rustiger band. Het gaat meer om het horloge in die combi voor mijn gevoel. Het ontbreken van datum en loep is ook een groot voordeel (heel groot).
Maar goed, mijn Rolex advies is net zoiets als sexuele voorlichting door mijnheer pastoor