Hallo allemaal,
Sinds dat ik begonnen ben met het waarderen van een mooi horloge heb ik vele klokjes om mijn pols gehad. Meestal ‘on a budget’ dus geen Rolex, Omega oid, maar wel in mijn ogen mooie klokjes. Je moet hier denken aan de Seiko SKX007, Tissot Visodate (heritage) witte dial, bruine band en heb me zelfs weten te verleiden een keer via Watch2day een Avi-8 Flyboy automatic horloge te kopen.
Momenteel draag ik een Direnzo (kickstarter) horloge die ik ooit van een forumlid hier heb overgenomen. Ben ik echt super tevreden mee en krijg er ook veel complimenten over. Het bijpassende Ko bandje maakt het horloge ook helemaal af vind ik.
Omdat deze Direnzo goed draagt bij casual kleding, of soms zelf een pak (die ik soms voor mijn werk aan moet), zoek ik eigenlijk nog een mooi horloge liefst in een simpele stijl (als de Direnzo) die mooi draagt bij wat nettere gelegenheden. Ik heb zelf veel cognac/bruin kleurige schoenen dus het bandje ook bij voorkeur in deze kleur. Ik ben niet op zoek naar ‘de klassiekers’ binnen mijn budget (zoals Seiko Cocktail time of de Visodate) maar iets wat stoerder draagt zonder dat het gelijk een heel ingewikkeld horloge wordt.
Mijn wensenlijstje:
- Diameter: rond de 40 mm
- Kleur wijzerplaat: niet echte voorkeur, neig naar licht (zilver, creme, wit) of zwart
- Kleur band: liefst een cognac kleurige (maar ook dat is te vervangen, moet natuurlijk wel matchen)
- Uurwerk: automaat
- Merk: maakt niet zoveel uit
- Budget: nieuw max € 500/600
- Tweedehands mag natuurlijk ook
Ben benieuwd of iemand mij kan helpen!
Bedankt voor het lezen en je advies,
Bas