Ik ook, weer terug gehaald
lijkt me logisch:
-
je hebt een duiker voor als je in de diepte wordt gegooid
-
je hebt een dresser voor wanneer je met beide voeten op de grond staat
-
je mist dus een flieger voor wanneer je in de wolken bent
De Oris…by far!
Andere Oris?
Edit: wellicht boven je budget. Maar tweedehands ook te krijgen. En die kleur van de wijzerplaat:heart_eyes:
Nee, ben niet zo van retro
Edit: budget is geen issue, meer van kan wel, maar wil niet
Och, waar zullen we beginnen? Ik kan nog wel zo’n 4326 andere mooie klokken bedenken…
Gewoon de Nomos doen!
Als je 'm zat bent, kan 'ie daarna de circulatie in op het forum
Dan zou ik die retro Squale met faux patina ook maar niet kopen;-)
De 42mm Oris van hierboven is overigens niet retro hoor. Dat is het 40mm model.
Je hebt al een dress horloge en een duiker. Het lijkt er op dat voor een 3 piece dan wellicht een Flieger, Field of allicht een Nautische klok een natuurlijke toevoeging zouden kunnen zijn.
Pilot: Alpina Startimer automatic.
Nautisch horloge: Archimede Deckwatch A. in Brons of Staal.
Field Watch: Sinn 856.
Blijf je binnen de Citizen group
denk dat niemand die veel gebruikt, maar een chrono heeft een heel ander smoelwerk dan een niet chrono met z’n 2 of 3 extra registers. Duiken doen ook de meesten niet met duikers en de juiste tijd vind je terug op je smartfoon. Dus waarom koopt een mens überhaupt een uurwerk
+1 voor de Oris
De Sinn 104 St Sa A kan dat gat vullen[quote=“koekoek, post:30, topic:103687, full:true”]
Stiekem wil je hem wel toch?
[/quote]
Zeker, emotioneel gezien wel, maar rationeel gezien kan ik 8 van mijn eigen keuzes aanschaffen. Een beetje zoals mijn vader placht te zeggen: “het is niet zozeer moeilijk om rijk te worden, alswel om het blijven…”[quote=“Yoeri40, post:32, topic:103687”]
Dus waarom koopt een mens überhaupt een uurwerk
[/quote]
Tja, het antwoord hierop is met het bestaan van dit forum al gegeven
Eens kijken waar mijn Duitse bron mee terugkomt qua prijs…
Van de opties welke je zelf noemt, de Squale of de Oris.
Daarmee houd je de meeste variatie in je collectie (mijn mening).
Altijd leuk zo’n zoektocht
Gr.Wander
Wat dacht je van een mooie damasko? Da38 bijvoorbeeld?
Ik kijk met een scheef oog naar de 46, maar die cross hair houdt me iedere keer tegen…
Die Alpina heeft mooie markers zeg!
Eh. Nee. De Sinn 104 St Sa is een Flieger die er uit ziet als een duiker, maar een deck watch kun je er met de beste fantasie nooi van maken. Sorry.
Trouwens, waarom geen Regulateur, nu we het toch over een derde en echt apart horloge hebben?

Er zijn niet veel mensen met een regulateur. Ook ik heb er geen, al vind ik ze fascinerend.
Dat zal wel een reden hebben in het getrut om snel de tijd af te kunnen lezen?