Goede morgen, ik ben al een tijdje aan het rond neuzen op het horlogeforum. En ik vraag me af of het niet tijd wordt om een serieus aankoop te doen. Want vorige maand had ik 2 goedkope horloge gekocht en het smaakt naar meer.
Een invicta van 60 euro en Kenneth cole van 40 euro.
Mijn budget is 500euro , en zoekt een horloge dat leuk uitzien voor op het werk (werk in een winkel/verkoop. Dus een soort van investering. Liefst een Zwitser merk (heb zelf nog 2x seiko).
welkom hier, goed om te horen dat je eindelijk toegeeft aan je verslaving…
Binnen jouw budget is veel moois te verkrijgen (nieuw of gebruikt) maar kun je wat specifieker zijn: welke stijl, kleur, grootte, soort band etc.? Dan kunnen wij jou nog beter helpen aan een mooi horloge.
en voor de juiste keuze moet je rekening houden
met je hobby’s / bezigheden je leeftijd en je lichaamsbouw,
een klein mannetje met een enorm horloge ziet er ook niet uit,
en omgekeerd een 2 meter lange worstelaar met een horloge van 28.mm is ook geen gezicht.
Het lijkt mij zinvol dat je eerst je wensen eens
goed inventariseert.
Een hulp hierbij kun je hier vinden.
Dat vergemakkelijkt het opstellen van adviezen.
Eindelijk thuis, Die blauwe doorzichtige tissot ziet er wel leuk uit maar volgens mij is ie heel duur. misschien even door sparen
Ik had vanmiddag geprobeerd om wensen-lijstje te posten maar is niet gelukt,
maar nu alsnog
Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
-stijl: representatief/nette maar toch opvallen
-vorm: rond
-uurwerk in 't horloge: Automaat
-budget: 500 - 600 euro
-staat: nieuw of gebruikt
Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
-uitstraling:
-materiaal: rvs of titanium en of andere edelmetaal
-band: stalenband en of leer
-formaat: 36mm+
-complicaties: kalender
-kleuren: zwart , blauw, wit, zilver
-verkoper:
-herkomst: Zwitserland
-voorkeur voor merken:
-andere wensen: bij gebruikte moet horloge goed lopen +uitzien , liefst saffier glas
-overige voorkeuren: water resistant (minimaal 5 bar)
Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
-esthetische punten:
-materiaal: plastic
-functies:
-stijl:
-uurwerk:
-overige afknappers: roze
Ik weet de huidige prijzen niet, maar van de Zwitserse merken zullen denk ik klokjes van Tissot, Hamilton, Swatch (hebben ook mooie metalen automaatjes), Certina, Edox (in de aanbieding) wellicht wat in je prijsklasse.
Daarnaast zijn er ook Duitse merken die gebruik maken van Zwitserse uurwerkjes en Swiss Made zijn, zoals Steinhart, Archimede en Uhr.
Mocht je een voorkeur voor een bepaalde type horloge (duiker, flieger, racer, military, dress, casual, etc.) hebben, dan kan dat ook helpen in de selectie.