Welk horloge is je het meest bijgebleven (afgezien
van de prijs)?
Zo dat is een moeilijke…Dat zijn er meerdere. De Hamilton Viewmatic natuurlijk. Ik stond regelmatig naar dit model te staren in de etalage. Op een dag won ik een online pokertoernooi en heb ik hem meteen aangeschaft. Heel mooi maar ik ben geen dresstype.
De Seiko Velatura Direct drive. Wat een gave klok was dat. Perfecte pasvorm en een echte eyecatcher. De Nieuwe modellen hebben inmiddels een verschrikkelijke kroon erop.
Bij mij is het net zo gegaan (al heb ik een stuk minder horloges in bezit gehad dan jij)
Voor mij persoonlijk bleek het een hobby die geen voldoening gaf.
Horloge kopen,…pakje uitpakken, …aandoen,…leuk,…volgende…
Ik draag nu een ecodrive radiocontroled citizen die ik van mijn vriendin kreeg op mijn 40ste, en waar ik heel erg blij mee ben.
Verder geen wensen.
Ook ik heb nog een aantal horloges die de verkoop in moeten
Na 7 jaar forum en een kleine 10000 posts denk ik
dat ik nu kan zegen dat ik helemaal virusvrij ben.
rare vraag wellicht, maar mag ik wat v jouw bloed?
ga ik proberen n vaccin te maken
bij mij is de hobby altijd wel gebleven. soms met pieken, soms met dalen. zo was er n poos de microbrands, de bandenswap tijd, de chineesjes, n tijd v duikers, n moment v diversificatie en t zelf knutselen aan uurwerkjes. maar dr zijn ook facetten die.altijd.zijn gebleven, zoals de interesse voor de mechanische uurwerkjes (tourbillon, chronograaf, rattrapante, alarm, en onlangs bijv de sistem51), maar ook t gadget gehalte is gebleven (van vroeger databank horloges, naar abc tot nu aan smartwatches toe).
op horlogegebied heeft dr al n poos n ander aspect mn aandacht. hopelijk later hierover meer.
Ik heb nog maar twee horloges een automaat en een kwarts, als ik wat nieuws wil verkoop ik eerst een van die twee en van dat geld koop ik dan weer een ander horloge niet eerder. Zo blijf ik in het bezit van twee horloges vind dat meer dan genoeg:)
Toch wel denigrerend voor de nieuwe aanwas!
Het lijkt hier af en toe wel een “ouwe jongens,
krentenbrood” forum.
Dit forum heeft een redelijk “ouwe jongens,
krentenbrood” gehalte.
Ik vind het prima als er af en toe een oudje
afvalt, zeker als deze altijd hetzelfde
stokpaardje berijdt & inhoudelijk niets nieuws
(meer) toevoegt.
Je spreekt hier in zijn algemeenheid neem ik aan of bedoel je mij specifiek?
Je spreekt hier in zijn algemeenheid neem ik aan
of bedoel je mij specifiek?
In z’n algemeenheid! Nieuw bloed kan nooit kwaad & houdt het forum interessant. Iemand die voor de 112de keer een foto plaatst van zijn, zeg, van der Klaauw, wordt toch minder interesssant.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je smaak zo veel anders is geworden dat veel standaard modellen je niets meer doen en je het ook over een heel andere boeg kunt gooien.
Zo had ik zelf eerder helemaal niets met G-Shocks of LED-klokken. Zo doet een nieuwe Planet Ocean mij erg weinig meer, seen it, done it. Maar een G-Shock Maharishi of een nieuwe KISAI weer wel. Dus misschien is er nog hoop voor jou.
Extreme klokken uit Japan en geen goedkope rommel. Want ècht limited edition van een heel klein designer huis: http://www.tokyoflash.com
Grappig om te lezen. Mischien is dan de Skx007 voor jou het ultieme horloge?
Of het kan nu een ideaal moment zijn om af te sluiten met een grail mocht je die nog hebben. Kan alles zijn natuurlijk, het hoeft geen dure klatser te zijn waar over gedroomd wordt.
Ik herken dit sterk. Alleen op het moment dat het horloge virus wegebt, steekt bij mij het autovirus de kop op, en vice versa…
Die vicieuze cirkel kom ik niet uit. Zal wel door m’n onrustige en prikkelzoekende geest zijn.