Volgens mij ben ik genezen

Na 7 jaar forum en een kleine 10000 posts denk ik dat ik nu kan zegen dat ik helemaal virusvrij ben.
Onlangs heb ik een flinke opruiming gedaan en dat voelde erg goed. Tot mijn verbazing merkte ik dat ik momenteel geen één G-Shock meer heb wat wel vervelend is want s’morgens heb ik geeneens zin om een automaat op tijd te zetten en aan te zwengelen. Gelukkig heb ik nog twee quartzen. Volgende week ga ik weer eens kijken wat er nou nog meer weg kan. Ik heb zo veel gehad in die zeven jaar en ik loop er gewoon niet meer warm voor. Ik steek mijn geld thans in andere hobby’s.
Waar ik vroeger helemaal kon wegkwijlen bij een horloge zie ik het thans alleen nog maar als een gebruiksvoorwerp.
Mijn SKX007 vind ik gewoon een prettig horloge en die zal ik ook het meeste dragen. Verder heb ik alleen nog een praktische G-Shock voor de golfbaan nodig en dan heb ik eigenlijk geen wensen meer.
Ik zit er zelfs over te denken om ook mijn Tag Heuer 4000 van de hand te doen.
Ik weet niet of dit een natuurlijke ontwikkeling is bij een WIS maar het geeft me een rustig gevoel. De obsessie is weg.

Zo kan het gaan met hobbies :slight_smile:

Vaak zijn hobbies ook leeftijdsgebonden en neemt de interesse met het verstrijken van de jaren ook af. Horloges zijn echter niet tijdsgebonden, hoogsten het budget wat je er aan kan en wilt uitgeven.

Zo was ik tot voor kort ook fervent verzamelaar van (limited) sneakers, maar als je op een gegeven moment een hele muurkast vol schoendozen hebt staan en je merkt dat je op het werk toch voornamelijk nettere schoenen draagt dan is het zonde.

Met het verkopen van wat paartjes heb ik uiteindelijk wel een mooie omega en longines kunnen aanschaffen :slight_smile:

Geen zorgen, ook dit is hooguit een fase :wink:

Ik kijk al uit naar het volgende topic, waarin je weer een mega-multi-aanschaf hebt gedaan :smiley:

Ik geloof er niets van. Het virus trekt zich terug, muteert en openbaart zich over een paar jaar weer.
Ok, de variant die zorgt voor G-Shockitis is weg. Maar over een paar jaar steekt het virus weer de kop op met als gevolg een honger naar een mooie Nomos, of een Stowa Seatime of iets van die strekking. :wink:

Nomos en Stowa? Brrrrrrr. Totaal niet mijn ding. Ik vind het momenteel gewoon zonde om 50 euro uit te geven aan een horloge. De prijzen worden ook alleen maar hoger in het topsegment. Ik vind er niks meer aan. Volgens mij ben ik er echt helemaal klaar mee.

Mmmmm.
Had je eind vorig jaar ook al een beetje volgens mij.
Het " ben er een beetje klaar mee" gevoel

Elf.

watchup Schreef:

Mmmmm.
Had je eind vorig jaar ook al een beetje volgens
mij.
Het " ben er een beetje klaar mee" gevoel

Elf.

Klopt. En het wordt steeds erger. :smiley: Is niet goed toch?

Het ene verdwijnt, waarna een volgende hobby verschijnt… :wink:

Tijd voor een nieuw logo dus:

Haha, jij bent lang niet genezen. Ik kan me herinneren dat enkele weken geleden de geest van Barbos Robur je nog even kort te pakken had! Het is dan wel niet gelukt deze keer maar je blijft gewoon ontzettend kwetsbaar :wink:

Zolang ik niet na een avondje stappen niet meer op ebay ga zitten is er niets aan de hand. :wink:

LoL @ logo. (tu)

Dreski Nix wordt het denk ik.

dreski Schreef:

Dreski Nix wordt het denk ik. <

[sup]effe snel[/sup]

Andre, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw argumentatie.
Ben ook al ruim 7 jaar op dit forum ( weliswaar met minder posten),
maar ik zie steeds minder "oude vertrouwde namen " hier posten.
Zelf ben ik ook veel minder actief dan een paar jaar geleden.
Het is een soort gewenning en op een gegeven ogenblik is het nieuwtje
er wel af.
Maar wellicht komt de animo tzt weer terug :smiley:

Groet Jan

majary Schreef:

Andre, ik kan me wel iets voorstellen bij jouw
argumentatie.
Ben ook al ruim 7 jaar op dit forum ( weliswaar
met minder posten),
maar ik zie steeds minder "oude vertrouwde namen "
hier posten.
Zelf ben ik ook veel minder actief dan een paar
jaar geleden.
Het is een soort gewenning en op een gegeven
ogenblik is het nieuwtje
er wel af.
Maar wellicht komt de animo tzt weer terug :smiley:

Toch wel denigrerend voor de nieuwe aanwas!
Het lijkt hier af en toe wel een “ouwe jongens, krentenbrood” forum.

Groet, Peter.

Voor mij heeft het niets met nieuwe aanwas te maken hoor. Ik vind het wel leuk om te zien hoe andere nieuwe forumleden ook helemaal los gaan en alles kopen wat er is.
Waarna er weer een deel wordt verkocht om weer wat anders aan te kopen.

Ik ga echter altijd als een straaljager als ik iets echt leuk vind. Wat ik allemaal gehad heb koopt een normaal iemand in 200 jaar. :smiley:

Hallo Dreski,

Wie weet loop je over een tijdje wel ‘te kwijlen’ bij de nieuwste Smartwatch :-). Zo niet, en als je dit forum zou gaan verlaten, dan bedankt voor het onnoemlijk grote aantal bijdragen!

Ik maak een beetje hetzelfde mee, zit in het voorstadium van afkicken denk ik… Ben van 12 horloges naar -nog maar- 5 teruggegaan, die ik wisselend blijf dragen. Hoewel ik nog steeds de horlogesites bezoek en de advertenties check, soms verlekkerd horloges aanbid, kan ik mij nu inhouden, terwijl ik voorheen elke paar weken een nieuwe vintage aanschafte omdat ik de drang niet kon weerstaan…

Mvg,

Moolkeesje Schreef:

Toch wel denigrerend voor de nieuwe aanwas!
Het lijkt hier af en toe wel een “ouwe jongens,
krentenbrood” forum.

Dit forum heeft een redelijk “ouwe jongens, krentenbrood” gehalte.
Ik vind het prima als er af en toe een oudje afvalt, zeker als deze altijd hetzelfde stokpaardje berijdt & inhoudelijk niets nieuws (meer) toevoegt.

Heel herkenbaar, maar genezen zou ik het niet noemen. Noem het volwassen geworden :wink:

Ik ben zelf ook niet meer echt met aankopen bezig. Kopen, kopen, kopen, nee feestelijk bedankt. Wat een gedoe. Over techniek en innovaties mag ik nog wel graag lezen. Zoals het Sistem 51 van Swatch, alleen duurdere merken hoeft van mij al lang niet meer.

Onlangs wel sinds tijden wel weer eens een horloge gekocht, een Swatch (mijn eerste). Net zo blij mee als met de veel duurdere andere klokken die ik heb gehad.

Bijzonder eigenlijk wel: de mens is veranderlijk. Het kan dus ook weer zo de ander kant op slaan.

Ja, zoiets kan zomaar ineens gebeuren, herkenbaar. Je hebt je er toch 7 jaar leuk mee geamuseerd, toch? En daar gaat het maar om.

@Stitch: hele gave Swatch. Had ik bijna ook gekocht, maar vond dat ze er veel teveel voor vroegen (eBay). Dus zelf maar nageaapt op m’n Samsung Gear smartwatch, en dat maakt 'm alleen maar unieker :slight_smile:

Welk horloge is je het meest bijgebleven (afgezien van de prijs)?