Volgens mij klopt er iets niet aan deze smp

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/416772528-omega-seamaster-james-bond-collection-black.html?from_sl=1

prijs op aanvraag…

It’s crap (td)

Maar Marktplaats leeft ervan.

toch mooi meegenomen dat een duiker waterbestendig is.

Ter lehringe ende vermaeck: wat klopt er niet? Ik ben geen kenner, maar wel erg nieuwsgierig. :slight_smile:

Bert K Schreef:

Ter lehringe ende vermaeck: wat klopt er niet? Ik
ben geen kenner, maar wel erg nieuwsgierig. :slight_smile:

Ik ben geen helemaal geen Omega kenner, maar ik gok o.a.:

ETA 2824-2 Automatisch (Omega insigne op Rotor), wijzers, tekst?

Aan de hand van enkel deze foto vind ik het knap om direct een nepper te herkennen…

Maar de tekst en vooral de merken die zeggen te kunnen leveren doen bij mij direct de alarmbellen rinkelen.

Finger weg!

hcptdg Schreef:

Aan de hand van enkel deze foto vind ik het knap
om direct een nepper te herkennen…

Maar de tekst en vooral de merken die zeggen te
kunnen leveren doen bij mij direct de alarmbellen
rinkelen.

Finger weg!

Nou, het is heel simpel: de man (of vrouw) verkoopt ook Rolex Subs met een ETA uurwerk.
Bij mijn weten zitten er in een Sub nooit, maar dan ook echt nóóit ETA’s.
En je koopt behalve het horloge ook de verkoper, dus… tel maar uit je ‘winst’…

maar het gaat hier om een SMP met Eta en niet Rolex… Ik snap best dat het shit is, maar het ging over een SMP die direct als nepper wordt aangemerkt.

Oke, wat je zegt klopt. Nu deze klok echter wordt aangeboden door iemand die ook Rolexen met eta-uurwerk verkoopt geeft dat, mijns inziens, grote reden tot twijfel over de Omega. En mocht deze Omega toevallig wel een origineel exemplaar zijn, zou ik mijn geld niet overhandigen aan iemand die een handvol nepklokken aanbiedt.

Kom op mensen, Omega Seamaster Prof werkt niet op een ETA 2824 maar op een ETA 2892-A2 die is voorzien van een Omega Caliberaanduiding.

http://www.chronocentric.com/omega/seamaster.shtml

En natuurlijk allemaal ff in de advertentie klikken dat ie in strijd is met de regels, zodat MP de advertentie kan verwijderen.

Ook zijn er volgens mij geen SMP met een zichtbodem… dan kan je de rotor dus ook niet zien :#

Kom op zeg, ik mag toch echt hopen dat geen enkel forumlid hier serieus een orgineel horloge denkt aan te schaffen. Zoals al eerder hier opgemerkt, er staan ontelbare van deze pruladvertenties op MP.

jo Schreef:

Ook zijn er volgens mij geen SMP met een
zichtbodem… dan kan je de rotor dus ook niet
zien :#

Oh jawel hoor.

Kost een stukkie meer… witgoud of geelgoud. :wink:

Zal 't verklappen: vooralsnog is er alleen een zwarte SMP300 skeleton hands icm co-axial.

Rotfl - en de man doet werkelijk ALLES:

Quote:

Wij leveren ook de volgende merken:

JAEGER - LE COULTRE, HUGO BOSS, ZENITH, FRANCK MULLER, Ferrari, U-boat, GLASHUTTE, IWC, GUCCI, LOUIS VUITTON, HUBLOT, MONTBLANC, AUDEMARS PIGUET, CORUM, VACHERON CONSTANTIN, ROLEX, POLICE, CHANEL, BMW, BVLGARI, BURBERRY, ARMANI, DIESEL, RADO, BELL & ROSS, PIAGET, ULYSSE NARDIN, CARTIER, A.LANGE & SOHNE, BREITLING, PANERAI, OMEGA, PATEK PHILIPPE, TAG HEUER. (nepperds :smiley: )

Thank’s weer wat bijgeleerd :wink:

WVE Schreef:

Kom op zeg, ik mag toch echt hopen dat geen enkel
forumlid hier serieus een orgineel horloge denkt
aan te schaffen. Zoals al eerder hier opgemerkt,
er staan ontelbare van deze pruladvertenties op
MP.

Ik ben geen Omega expert, dus alleen op basis van deze advertentie (de foto’s en de beschrijving) kan ik er niets over zeggen.
De context echter doet een belletje rinkelen: prijs op aanvraag, wat hij allemaal nog meer kan leveren. Wie koopt er n.l. een PP op marktplaats?
Bij zijn zg Rolex Subs wéét ik het: die zijn er niet met een ETA uurwerk, dus is de rest ook verdacht.
Maar als iemand vraagt: klopt dit? Dan wordt er nog wel eens alleen ‘Nep!’ gezegd, zonder uitleg. Da’s jammer want hier heeft een niet zo’n ervaren forumlid niets aan.

Idee: we leggen een White-list en een Black-list aan voor MP en eBay op het ‘Ervaring met (Ver)kopers’ deelforum.
Of is-sie er al? Ik kijk er niet zo vaak.

Op de foto zie je al direct aan de band dat het een fake is. Ten eerste door die rare blauwige stickers die een echte Omega nooit heeft maar veel belangrijker omdat de echte band veel betere kwaliteit staal heeft. Kan het moeilijk uitleggen maar zie het echt direct aan de “glans” van zowel het matte als glanzende gedeelte dat het niet klopt.

Daarnaast loopt de echte seamaster op een Omega 1120 caliber en de recentere co-axiale versies op een Omega 2500 caliber. Ja, ik weet dat dit gemodificeerde ETA uurwerken zijn…

Wanneer iemand op deze wijze een horloge beschrijft in een advertentie dan geeft hij eigenlijk zelf al aan dat het een fake is.

Bahbah…

die kun je er op laten zetten…