Volgouden Certina

Ik heb een volgouden Certina uit de zestiger jaren geerfd waar ik toch geen klik mee krijg. Handopwinder.
De staat is prachtig , zonder krassen en grote beurt gehad bij W&V te alkmaar, ook gepolijst.
Alleen zit er een klein deukje in de caseback.
Op het net kan ik niets vinden over de eventuele waarde, maar hier op het forum zitten toch wel vintage liefhebbers die mij op weg kunnen helpen.
Het horloge is veel te mooi om zomaar weg te brengen voor de goudwaarde vindt ik. Er is niet mee gerommeld en alles is origineel. Een indicatie van de waarde is mij zeer welkom.

bij voorbaat mijn hartelijke dank

groetjes Lenno

Hoezo volgouden?

Hendrik

Volgens mij is de achterkant van staal of nie :smiley:

Mooi hoor, Certina is altijd goed en met die recente servicebeurt van W+V heb je nog een pluspunt (tu)
Volgoud gehalte is dan toch 18k (merktekentje) en wat is de diameter?.
Heeft W+V niet iets over de waarde gezegd?

Ik heb net op eBay een vergelijkbare Certina verkocht (tenminste als het een vergulde is, en geen massief goud). Dit horloge was ook echt in vergelijkbare staat en stond zelfs op een mooie Certina band met gesigneerde gesp maar kon toch maar met moeite 140 euro opbrengen (hij is pas verkocht na twee prijsverlagingen).

Je geeft aan dat het horloge helemaal origineel is maar het lijkt er toch op dat hij de juiste kroon (dubbele C) mist. Geen drama, maar voor sommigen een dealbreaker.

Als hij daadwerkelijk van goud is zal hij waarschijnlijk richting de 300-350 gaan maar dat is wel echt afhankelijk van gewicht en goudgehalte.

Met vol goud bedoel ik natuurlijk helemaal van goud, ook de achterkant.
Wat betreft de dubbele c op de kroon.
Het horloge is van mijn vader geweest die hem nooit heeft laten servicen, hij heeft hem zo nieuw gekocht.
emotionele waarde heeft het horloge niet zo voor mij, ik heb wel andere dingen van mijn vader die veel belangrijker zijn voor mij.
Diameter is 36 mm.

groetjes Lenno

Tsja op de foto ziet de achterkant er niet echt uit als goud, vandaar mijn vraag.

Hendrik

Hallo,

De prijs zal de goudwaarde zijn met nog een paar tientjes tot 100 euro extra misschien. Certina zal er niet heel veel meer aan toevoegen.

mvg Melvin

Met welke merken is een vintage certina vergelijkbaar dan, ik dacht dat het een gewild jwaliteitsmerk was.

Merken vergelijken doe ik eigenlijk niet. Elk heeft zijn charme.
Als je 12 gram rekent, vrij normaal voor een horloge plus deksel, en je neemt 14 karaat heb je al een waarde van 240 euro. Bij 18 karaat is het 310 euro.
Dat zijn al behoorlijke bedragen en dan is Certina niet bijzonder genoeg om er nog veel aan toe te voegen.

Zo te zien is de deksel staal dus dan is hij niet goud maar plaque , Certina’s zoals deze zonder modelnaam doen niet bijzonder veel en zijn leuk maar vrij common , ik verkoop ze op ebay meestal voor €75 afhankelijk van staat en model, blue ribbon modellen met automatisch uurwerk zijn wel meer gewild .

Gouden exemplaren 14k €250 ongeveer , 18K iets meer.

Ik had al gezegd dat hij helemaal van goud was dus ook de achterkant.
Dus de waarde is eigenlijk alleen het goud.
Prima, maar dan blijft hij lekker thuis, hij is toch te mooi om voor die paar honderd eurootjes om te smelten.
Iedereen bedankt voor de info.

groetjes Lenno

lenno Schreef:

Prima, maar dan blijft hij lekker thuis, hij is
toch te mooi om voor die paar honderd eurootjes om
te smelten.

Imho de enige juiste beslissing (tu)

Heel goed, dat zou het horloge te kort doen :slight_smile:

Achterkant is mijn inziens ook goudkleurig. Snap eerlijk gezegd niet dat sommige
hier denken dat het staal is. Op de laatste foto is duidelijk te zien dat de zijkant van de deksel dezelfde kleur heeft als de kast.

Iets wat je aan van je vader krijg doe je toch nooit meer weg lijkt mij,maar ja dat is natuurlijk mijn mening mooi klokje dat zeer zeker wel.gewoon houden.