Volkswagen horloge

Hoi ,
Ik had nog een vakantie horloge nodig en kwam dit horloge met vw logo tegen .
Dacht eerst dat de metertjes er voor een sier zaten.
Maar ze werken. De band en de kast zijn ook van zware kwaliteit. Valt niet tegen .
Op de onderkant staat 10 atm water resistant.
Kan er mee gezwommen worden?
Zijn er leden die wat meer over dit horloge weten.
Het is een quarts horloge.

5 likes

Er is ook een Audi variant, vermoedelijk zit er een Miyota uurwerk in.

Het internet leert mij: 10 ATM is geschikt voor de meeste vormen van watersport in ondiep water. Let op bij grote temperatuurverschillen.
Al is dit natuurlijk afhankelijk van de leeftijd van het horloge en of deze misschien al een keer open is geweest en mogelijk zonder goede sluiting weer dicht gemaakt is.

Staat er verder geen tekst op de achterkant?

1 like

Op de achterkant staat:
Solid stainless steel case
Base metal bezel
10 atm water resistant

1 like

Hoi,
Ik wil niet perse onbeleefd zijn ofzo…
Maar alles wat je opnoemt, staat ook op een kermis/plakplaatje horloge…
Er kan zeker mee gezwommen worden, of die het daarna doet… tja dat vraag je niet.

1 like

Dit vind ik wel een beetje onbeleefd. Hij geeft gewoon antwoord op mijn vraag. De vraag of er mee gezwommen kan worden was al beantwoord.

Even laten druk testen. Kun je meteen de batterij laten vervangen mocht je niet weten hoe oud die is (anders valt die misschien tijdens je vakantie stil en dat is klote).

Gezien het model en het uurwerk (gokje) vermoed ik jaren ergens tussen 2005 en 2010. Vaak zijn bij dit soort horloges pakkingen nooit vervangen en daarmee zijn ze dus meestal niet meer waterdicht.

Waarschijnlijk een 0S10 uurwerk.

Die zijn nog veel te verkrijgen voor onder de 35 euro. Dus hij kan nog wel even mee :slight_smile:

Die 100 meter ga je met oppervlakkig zwemmen niet halen, dus bijna elke horlogemaker dan wel betere juwelier kan die die druktest doen.

Beetje afhankelijk van je aanschaf prijs, zou ik hem door een vrijgevestigde horlogemaker even in de ultrasoon laten stoppen (zonder uurwerk natuurlijk) en er nieuwe pakkingen/ batterij in laten zetten. Heb je een top vakantie beater erbij :+1:t4:

2 likes

Bedankt voor de info.
Ik ga hem zeker even laten reinigen.
Batterijwissel en druktest gelijk ook maar .

2 likes