Vondsten in de brocante

Nu het hartje zomer is en vele Nederlanders met het gezin in Frankrijk op zoek gaan naar de zon vroeg ik mij af of de horloge-liefhebbers nog hebben gescoord in een brocante of soortgelijke rommelverzameling.

Ikzelf heb vanochtend twee Franse rommelmarktjes afgestruind en alleen maar quartz rommel gevonden of miniscule dameshorloges. Ook heb ik een aantal zakhorloges gezien maar daar weet ik niks van, dus daar ga ik ook geen geld aan besteden.

Hebben jullie deze zomer bog gave horloges voor een prikje kunnen kopen? Ik ben benieuwd :sunglasses:

Gewoon rommel dus? Quartz is niet per definitie rommel…

Wat mij opgevallen is is dat er tegenwoordig op rommelmarktjes zelden nog iets goed te vinden is. Denk dat ergens een oorzaak is dat bv bij ons in België 's morgens al groepjes afrikanen, polen en roemeniërs de boel afschuimen op zoek naar horloges en juwelen die nog iets van waarde hebben. Wil je toch nog iets vinden moet je er dus extreem vroeg bij zijn.

Ga altijd weer hoopvol de tafels langs als ik per ongeluk op een rommelmarkt stuit in bijv. Buis les Baronnie. Valt steeds tegen. Maar hoort bij het vakantie avontuur wat mij betreft. :sunglasses:

2 likes

ik heb nog geen brocante gehad waar ik iets anders hoorde dan dat ze de horloges nog ergens in een doos hadden liggen maar niet wisten waar… zucht…

Nauwelijks nog de moeite tegenwoordig, de goede spullen zijn van te voren al verkocht en wat overblijft gaat mee naar de brocante. Rommel dus.

Vandaag deze bij de kringloop voor een euro.

Dochter merk van het Oost-Duitse Ruhla met penanker uurwerk.

2 likes