Vondsten op de rommelmarkt - advies nodig!

St. Dominic’s Fair (Jarmark św. Dominika)

St. Dominic’s Fair is, samen met de Weihnachtmarkt en het Oktoberfest, een van de grootste handels- en culturele openluchtevenementen in Europa, georganiseerd in de hoofdstad - het representatieve deel van Gdańsk, Polen.

1 like

Klinkt goed! Naast de vele interessante nog onontdekte schatten veel plezier met de vele andere schoonheden in deze omgeving!

1 like

Jawel maar op eoa wijze voelt het niet zo goed aan bij dit uurwerk.
Ik doe ‘m nu gewoon om als de datum klopt of als ik ‘m maar een paar dagen hoef door te draaien.

1 like

In de regel vragen ze op dit soort markten altijd de hoofdprijs dus mocht je ergens voor gaan altijd beginnen bij de helft van de prijs. Als de verkoper zich beledigd voelt gewoon weg lopen negen van de tien keer zal hij je terug roepen. Ik krijg bij het zien van alle modellen niet meteen het vreugde gevoel. Dus zou zelf doorlopen. Succes met je beslissing.

1 like

Thanks, klopt ik houd altijd wel van onderhandelen, precies dat gedaan, verkoper wilde maar met €25 zakken. Liep weg… Hij liet me lopen. Beter, I guess.

Ik haal vrijdag bij een lokale markt dichtbij ons zomerhuis als souvenier een leuke Poljot, Raketa of Vostok. Vorige week een paar leuke getroffen voor tientje of twee.

2 likes

Leuk dat je hem nog hebt, ook dit was destijds een rommelmarkt vondst :grin:

1 like

Die Heuer klopt van geen meter. Het uurwerk is wel bijzonder (Venus 140), maar hier hoort geen Heuer op te staan.

De Breitling klopt ook niet, dit is een Venus 170 up-down chronograaf, maar Breitling heeft deze uitsluitend gemaakt met een 45 minuten teller.

3 likes

Oh wow, een kenner! Super bedankt. Die gasten “knutselen” er op los blijkbaar. Nu voel ik mij helemaal content met 't besluit om ze laten liggen. Wereld van vintage is echt een slangenkuil voor leken als mijzelf. Thanks again, buddy.

1 like

Samen weten we hier een hele hoop…

2 likes

Heuer en Breitlings zijn geen echte, de Glashutte wel maar is niets bijzonders. Als de Heuer echt was, was hij uiterst zeldzaam en €1000en waard maar helaas, Heuer heeft nooit een soortgelijk horloge gemaakt.

1 like

Gaat ook niet meer weg,supermooi bewaard gebleven exemplaar :+1:t2:

1 like

De kringloop winkel was destijds ook erg blij met het bedrag :wink:

1 like

Mooi,dat voelt dan als een extra goede aankoop :grinning:

1 like

Ik draag ‘m overigens zeer regelmatig,als de datum goed staat :sweat_smile:,en hij loopt keurig op tijd.

8 likes