Voor de 007 onder ons, een nieuw horloge

Kwam dit artikel tegen, moet zeggen dat ik het leuk vind gedaan en dat voor een prijs van 800,- dollar.

https://www.gearpatrol.com/watches/bernhardt-the-cipher-diver/

Onder UV

7 likes

Dit is een grappig uurwerk, maar ze komen hier veel te laat mee.
Ben ondertussen spion op pensioen. :grinning:

5 likes

Wat heeft 007 hiermee te maken?

Wat een verschrikkelijke website vol met reclame.

1 like

mijn eigen intepretatie en ooit gehoord van ad blockers?

1 like

Iedereen kent 007. 007 was een spion. Dit horloge is een soort van ‘spionnen’ horloge.

Volgens mij wist @fdpg1963 dat wel. :wink:

Wat ik mij wel net afvroeg, hoe werkt die interessante bezel met letter combinaties? Of wat lees je daar mee af? :thinking:

2 likes

dit is het idee :slight_smile:

1 like

Ja met een Rolex, Omega of Seiko om zijn pols. Geen Bernhard…

2 likes

Gelukkig ben ik geen double O.

Ik krijg langzaam aan het idee dat je niet enthousiast bent :thinking:

Gesimplificeerd is ietwat een understatement maar oké, grappig idee wel. Jammer alleen dat die letters niet echt uitlijnen met de minute track :man_shrugging:

3 likes

A ha. Best geinig. Soort geheimschrift ontcijfering.
Weer eens een andere insteek.
Moet gelijk denken aan de Enigma codeermachine uit WO2.

ik vind het wel slim bedacht, een cypher die je altijd mee hebt en alleen zichtbaar wordt onder UV licht. Beter dan het meeslepen van een enigma machine :wink:

Denk wanneer een merk zoals Omega dit had gedaan het veel meer aandacht had gekregen

5 likes

I know :wink: En Brosnan was de beste :eyes::rofl:

2 likes

nou ja, volgens de reclame budgets van de merken wel, maar als je kijkt naar de praktijk niet :slight_smile:

1 like

Sean Connery letterlijk op 1 en Roger Moore een goede 2e met meer luchtige humor. :grin:

Tag Heuer Night Diver James Bond black friday 2025 | www.newview-sports.com

Timothy Dalton Tag Heuer 007 James Bond Vintage Tag Heuer 1000 Bond 007 Tag  Heuer Bond

3 likes

Niet in positieve zin.

Ondanks dat het nooit bewezen is, gaan de geruchten natuurlijk wel rond dat onze Prins Bernhard een inspiratie bron voor Ian Fleming’s James Bond is geweest. Wat dat betreft natuurlijk wel weer geinig :wink:

The name is bond… bernhard bond :melting_face: niets met 007 te maken tenzij het horloge 7 euro kost

1 like

Haha, je bedoelt Count Lippe, een bad guy uit Thunderball. Als er al een Nederlander geassocieerd kan worden met Bond is het Peter Tazelaar.

1 like