Was je maar een troll.
Het ergste is dat je alles nog meent ook
Was je maar een troll.
Het ergste is dat je alles nog meent ook
Het is iemand gegeven in ons vrije land, marijn! Gelukkig wel. Ik ben het overigens niet eens met de kwalificatie. Een troll is wat mij betreft iemand die alleen om te zieken rare dingen zegt. In het geval van Gobert vrees ik dat hij elk woord dat hij zegt meent en dat staat hem vrij.
De inkomens in China zijn de afgelopen 10 jaar enorm gestegen.
Gemiddeld inkomen is €723, maar de kosten van levensonderhoud zijn erg laag.
De kosten van gas, licht en water zijn bv te verwaarlozen, (€30 per maand of zo). Boodschappen voor een huishouden van 2 voor een week: ca €25. Dit zijn de prijzen van een expat in Bejing, en dat kan nog een stuk lager. Medelijden hoef je met de Chinees niet (meer) te hebben.
Er zijn daar veel minder voorschriften en regels voor bedrijven. Ik denk dat het fiscale klimaat ter plaatse ook niet slechter is. Produktie in China is echter lang niet meer zo goedkoop als het 15 jaar terug was. Wie weet komen horloges over 15 jaar uit Afrika.
Dat gemiddelde is niet modaal vrees ik.
Daar zit 'm de crux inderdaad. Maar er ontstaat wel langzaam een bredere middenklasse.
Tuurlijk, maar getriggerd door “$3 per maand” merk ik maar even op dat de levensstandaard daar sterk gestegen is. En stijgende.
Je hebt het over gemiddelden. De middenklasse in China is inderdaad erg gegroeid en de solide vraag vanuit China heeft er mede voor gezorgd dat de crisis vanaf 2008 niet verder geescaleerd is naar een totale meltdown. In zoverre gaat het dus goed daar.
Aan de andere kant :Bij Foxconn in (o.a.) Zhengzhou hangen netten aan het gebouw om te voorkomen dat medewerkers die het zat zijn en springen te pletter vallen.
Er is nog genoeg te doen!
Ik las laatst, dat the Don boos was dat er zo weinig Amerikaanse auto’s in Duitsland rondreden en wel veel dure Duitsers in de VS. Kwam er commentaar van onze oosterburen, dat ze dan maar eens betere kwaliteit auto’s moesten gaan produceren.
Zodra ze het net zo goed hebben qua werkomstandigheden en salaris als in West Europa, zijn de prijzen bij hen, hoger dan bij ons, want dan is er ook geen sprake meer van “gratis verzenden”.
Ik meen alles wat ik zeg. Openheid en transparantie staan hoog in mijn vaandel.
Gelukkig respecteer ik andermans mening wel, ik kan het zelfs waarderen, ook al is het niet de mijne.
Gelukkig maar, je bent een toffe peer, Gobert!
Ik heb ff een paar reviews gelezen.
Ik vind het mooie klokjes, noem mij maar een barbaar. So what
Geen idee of ik er zomaar 1 zou kopen voor die prijs. Zou er eerst 1 in mijn handen moeten hebben maar ze zien er mooi uit.
Get a room …
Is windhund geen man dan?
Windhund is een Chinese ladyboy en werkt in een massagesalon (waar ze alleen nagels lakken, yeah right), dus half man is ie wel. Past dus precies in je straatje, lekker goedkoop en gewillig.
Ladyboy😂 Kan daar niet zoveel mee.
Verliefdheid uit zich vaak op verschillende manieren. Jij hebt wel belangstelling voor Gobert volgens mij @GVB78
Liefde en haat liggen dicht bij elkaar Merlijn. En Gobert is gewoon een lekkere Gozert.
Merlijn kon toveren, helaas ik niet. Dan zou mijn horlogekistje er anders uitzien.