Voor de hommage liefhebbers

Nee ik ging er gewoon vanuit dat die hommages ook in China door onderbetaalde tieners werd gemaakt :slight_smile: (denk ook wel dat dat t geval is)

1 like

De goedkopere denkelijk wel, maar ik heb het over de ‘echte hommage merken’ als Marcello C en Steinhart bijvoorbeeld. Die worden volgens mij niet in China gemaakt, maar ik heb de wijsheid niet in pacht hoor. Ik zou verbaasd staan als ze in China werden gemaakt, maar alles is mogelijk tegenwoordig :relaxed:

1 like

Steinhart voldoet blijkbaar aan de ‘Swiss made’ normen. Dan kan nog steeds een deel in China gemaakt worden

Tsja, 60% moet volgens mij uit Zwitserland zelf komen o.i.d. de overige 40% gewoon goedkoop uit het verre oosten :wink:

Bijna alles wordt in China gemaakt! Waar zouden we zijn zonder China?

2 likes

Tsja, hoe afhankelijk hebben we ons laten worden van China…

Dan zouden onze Apple spulletjes, kleding, schoenen en huishoudelijke apparatuur het dubbele kosten.

In Nederland krijg je niemand zo gek om voor drie dollar per maand kleding in elkaar te zetten. En niemand zo gek om €100 voor een simpel T-shirt neer te tellen. Of €150 voor een strijkijzer.

1 like

Wel alle spullen willen en niet afhankelijk raken dat gaat niet, Gobert…

Maareh, ik dacht dat jij als één van de weinigen wel goed zonder kan. Ik kan het mishebben, hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

Windhund, laat die Gobert toch. Is overduidelijk een aandachtzieke troll. Hoe meer je reageert op zijn reacties, hoe meer genoegen hij van zijn achterlijke gedrag heeft. Lekker laten.

3 likes

Je hebt gelijk, zo af en toe laat ik me verleiden, getuige mijn profiel

meestal gaat het snel weer over

1 like

Is uurwerk nu een 2824 kloon?

Da’s best een boel geld. En zeker voor ‘hand built in America’. Ondanks The Donald ben ik nog lang niet zo ver dat ik dat als een nieuwe kwaliteitsmaatstaf ga zien.

1 like

Een groot deel van de forumleden leest dit op een in China gemaakte mobiel of laptop😊

2 likes

Ja echt Balen dat ze alles maar voor ons maken tegen prijzen waarvoor we het zelf in de verste verte niet kunnen fabriceren. Hoe hebben we het zo ver gebracht?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Pardon??? Je mag niet eens een afwijkende mening geven en dan word je hier maar weg gezet als Troll?

Trek het je niet aan. :wink:

Ik denk dat een complex aan factoren geleid heeft tot de kwalificatie, Gobert. Niet alles is ééndimensionaal.

1 like

De vraag is @Windhund, of het aan iemand gegeven is zo’n kwalificatie te geven. Het is nl nogal simpel bij onvrede een pb te sturen. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. Hoe moeilijk is het.

Niks mis mee hoor…Ben wel voor slechter uitgemaakt.

3 likes