Voor de kenners

Your verdict :ok_hand:

4 likes

Bij de kringloopwinkel gevonden?

Nee, dit is weer zo’n verhaal. Vader overleden, horloge naar de zoon. Zoon denkt jackpot, maar omdat ik dit wat precair vind, wil ik toch wat ondersteuning.

Ik denk nepperdenep.

Kastvorm
Band te diep tussen de lugs
Gevouwen endlinks
Datumvergroting

1 like

De lumedots staan ook helemaal niet recht op de markers.

1 like

Klinkt als een standaard oude Rolex. :crazy_face:

De dag aanduiding is ook naar de mallemoeren.

3 likes

De kast lijkt kwa vorm/polijstwerk wel op een 118239 kast.
Dat klopt dan weer niet met de plaat en endlinks.

Kan natuurlijk ook kapot gepolijst zijn.

2 likes

Ik ben zeker geen kenner, maar vind het wel opvallend dat de dagaanduiding bij deze stand van de wijzers midden tussen twee dagen hangt.

1 like

Het is half 3 en de dag hangt er nog ergens tussenin. Heb meerdere 2836’s en 1 keer een echte DD gedaan. Dag en datum verspringen “tsjak”. Beiden tegelijk.

1 like

:rofl:

1 like

Ik denk ook nep, lettertype klopt volgens mij ook niet en weet niet of ze ooit een gepolijste kast hebben uitgebracht (of iemand heeft de poten heel erg gepolijst)
Wat voel je als je hem in de hand hebt? Zwaar of juist te licht? Hoe smooth gaat de kroon en de rotatie van de uur markers en de dag datum?
denk alleen door hem open te maken en het uurwerk te checken kan je het zien.

1 like

Lees ook dat oyster bij een DD > 2000 is.

Klopt dus geen reet van.

1 like

Ik heb hem niet, vriend van me heeft hem thuis.

op de clasp staat ook 18k denk niet dat dit 18k goud is XD

Wat deed pa voor de kost? Dat is ook vaak wel een aardige aanwijzing. :crazy_face:

1 like

Waarom niet?

Hoe weet je dat? Het kan witgoud zijn.

Of klatergoud.

kijken we naar een overbelichte platina day date waarbij iemand niet weet hoe de dag aanduiding werkt?

wat een vragen he…

zou eens vragen of ze hem op een weegschaal leggen, heb je wellicht heel snel antwoord.

Waarom niet? > Hoe weet je dat? Het kan witgoud zijn.<

Ja dat klopt, maar is wit goud niet nog lichter van kleur? Daarom dat ik ook naar het gewicht van het hele ding vraag want dat zou wel wat verklaren

Goede foto’s ook

2 likes