Voor de liefhebbers: 007 versus 0040

De 007 vooral door de bezel op de Citizen, is voor mij een no go (zoals al gezegd, smaken verschillen) en door het feit dat de 007 iconisch is/zal worden, iets wat de Citizen imho niet zal worden. Ben wel gevoelig voor de beleving/verhaal rondom een horloge :grin:

Wat trekt je niet aan in het verhaal van de Citizen? Laat ik het zo stellen; welke historische kwaliteiten heeft de 007 die zorgt dat je de beleving en het verhaal van de 007 boven de 0040 verheft?

Buiten een langere productie, heeft de 0040 meer ā€œbereiktā€ op het gebied van ā€œiconische verhalenā€.

2 likes

Smaken verschillen uiteraard. ā€œHet feit dat de 007 iconisch is/zal worden, iets wat de Citizen imho niet zal wordenā€ slaat naar mijn bescheiden mening nergens op. Sorry, om het zo direct te stellen. De Citizen heeft het ā€œMarina Milatare 500mā€ verhaal. Als je ā€œBen wel gevoelig voor de beleving/verhaal rondom een horlogeā€, heb je er daar een van de bovenste plank :flushed:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Had gekunnen inderdaad. Maar ik vind ook niet ieder saffier daarom meteen goed. Soms een vreemd randje, of te plat, te snel vettig, te veel weerspiegeling,… Ik ben echt gevoelig aan een mooi (of niet mooi) glaasje. Vind een nieuw saffier ook niet zo passen bij een vintage horloge. Dan had ik eerder geopteerd voor een gewoon plexi. De 7002 is uiteindelijk ook vertrokken omdat ik een datum op een automaat die ik niet iedere dag gebruik nog steeds nĆ©t wat teveel werk vind om iedere keer juist te zetten. Maar blijft een van de weinige horloges die ik misschien ooit nog wel eens laat terugkomen.

Of een een ander horloge.

Ja, daar heb je wel een punt, JonathanšŸ‘. Het gaat idd ten koste van de originaliteit. En zoals je zelf al aangeeft, zijn er vele glaasjes in omloop die je er niet in wil hebben.

1 like

Ja, idd een puntje, ik houd niet zo van mods, vooral niet aan de 007
Ik heb een 007 gewoon af fabriek, is het mooiste.

Een 0040 aanschaffen vind ik een mijl op zeven juist omdat deze twee
zoveel op elkaar lijken.
Maar het blijft akelig kriebelen. :wink:

Grt.

Wellicht heb ik me in onvoldoende detail uitgedrukt. Naar mijn mening (en uiteraard mag/kan een ieder dat anders zien) heeft niet de Citizen het ā€œMarina Militara 500mā€ verhaal maar is het iconisch element van dat uurwerk specifiek opgehangen aan de Breil Manta 500M van de COMSUBIN in de Italiaanse Marine. Ik laat me natuurlijk van harte terecht wijzen door de echte Citizen aficionada, want dat ben ik niet, dit is dus de mening van een amateur.

Heb je mijn foto’s ongeveer 15 posts hierboven gemist?

Nope, maar zoals gezegd, ieder zijn eigen mening.

Ieder mag een mening hebben. Maar een feit is een feit. Het Citizen verhaal is voldoende gedocumenteerd & te vinden voor wie even de moeite neemt het op te zoeken. Voorts zie ook de foto van coffeecup. Het Breil verhaal ken ik niet voldoende, maar is hier ook niet relevant.

1 like

Hoe is dat dan in zijn werk gegaan? Onderwaterrobot?

Sorry om je teleur te moeten stellen, maar ik was er niet bij.

Snap ik. Misschien dat je het wist, als duiker interesseren me zulke zaken soms.

om 50 bar op te wekken hoef je niet 500 meter onder water te gaan

Nee. Maar m.i. niet hetzelfde.

Hoe is het overigens gebeurd bij de 007 en de ā€œnormaleā€ 0040?

Vraag je dat nu aan mij?

Ja, jij hebt er kennelijk verstand van :grinning:. Ik had gedacht dat ze dat normaal met een drukmeter of zo iets zouden testen, niet met een robot-onderzeeƫr. Jouw vraag over of ze die MM uitvoering zo hadden getest, deed me afvragen wat men normaal doet.