Het klopt ik had altijd waardering voor die onafhankelijkheid, maar zonder Montblanc was Minerva geschiedenis geworden.
Nu zijn weer de oude kalibers 13-20, 17-29 ( 16-29 ) opgepoetst, maar ook onbetaalbaar geworden voor de “gewone” mens
Eens. Het was een sympathiek merk, eigenlijk niet zo high end en maar basaal gefinished. Nu is het deels overpriced mode meuk (Montblanc…) en deels onbetaalbare haute horlogerie.
Wat een onzin,…
Wat er uit Villeret komt is enkel erg mooi. Alles maken ze nu zelf met inderdaad een afwerking van ander niveau. Dat op veel vlakken zich kan meten met de betere ‘huizen’. Alles maken ze zelf in huis, erg indrukwekkend met helaas een bijbehorend prijskaartje.
Dat het nu van een ander niveau is, dat klopt. Ergens inderdaad jammer, omdat het een deel van die charme kwijt is.
Wat ze maken in Le Locle staat daar los van. Dat is inderdaad compleet iets anders en inderdaad meer mode gerelateerd. Overigens ook niet aan mij besteed.
Je zegt in feite hetzelfde als ik:
Of heel duur (en niet de naam die je erbij wilt… Montblanc moet pennen maken).
Of modespul.
Nee, want Le Locle heeft niks met het oude Minerva te maken. Staat dus hier compleet los van.
Kortom dit klopt niet!
Daarbij heeft Gnutti de trend juist ingezet om er ‘haute horlogerie’ van te maken. Enkel Montblanc heeft het door kunnen zetten op de juiste manier.
Hier de Montblanc. Zoals aangegeven dezelfde machines, enkel alles gerestaureerd en in ere hersteld.
Overigens beide niet aan mij besteed, want totaal niet mijn ding.
Je hebt gelijk waar je zegt dat het modespul niet het oude Minerva is. Ik bedoelde meer dat het nu allemaal onder de MB vlag is en daartussen de tweedeling bestaat.
Ook mij spreekt de nieuwe richting totaal niet aan.
Die richting niet, maar de chronografen die ze maken. Echt erg mooi, enkel helaas voor mij net te groot.

Schitterend exemplaar!!