voor de Minerva Freaks

Hoi Jongens,

Met die eeuwige :male_detective::face_with_monocle::eyes: zoektocht naar :blush: en het informatie over de Minerva’s, kwam ik deze Minerva op de Catawiki tegen met een mijn onbekende lederen etui van Minerva :thinking::thinking:
Iemand van ons die het heeft verkocht of gekocht? @dins1 jij? :wink:
Ben benieuwd naar de ontsprong van die Minerva etui :face_with_monocle: in ieder geval ziet goed uit :star_struck:
Groeten Iwan :motorcycle:

thumb6_685f51e1-3102-490c-8642-1e84422fd4dc

2 likes

Dat lijkt wel een omgetoverde sigarenkoker

3 likes

Lol, multi-inzetbaar!

1 like

Tourby levert ook van dit soort etuis. Kijk maar even op de site.

1 like

Het klopt en zijn meerdere die dat doen :wink: maar als Minerva liefhebber ben ik benieuwd waar die ene met de inscriptie en het symbool Minerva vandaan komt :thinking::face_with_monocle:
China of Ukraine of Italië ???

Nooit eerder gezien, maar een travelcase met minerva 1885 bij een horloge uit de jaren 60/70. Dacht dat benadrukken van de leeftijd vh merk iets van de afgelopen 10/20 jaar was.

@dins1Erik In 2000 is Minerva “verkocht” aan Italiaanse geldschieter Emilio Gnutti. Ergens in de loop van 2006 of 7 is Minerva ingelijfd door de Montblanc.
Uit pre Motbanc periode catalogussen heb ik van Minerva gekregen, en daar staat niets vermeld over zo een etui :thinking:

2 likes

@Kaleiwan,

Ik heb die Pythagore grande applique (38 mm., rechtsonder).
Zou je dat boekje evt. kwijt willen? Ik neem het graag van je over.

Beste @Bernard Hoe graag is je het gun, heb ik deze set met veel moeite van Minerva zelf gekregen :gift: dus kan geen afstand van nemen :blush:
Ik heb ze weleen aangeboden gezien :thinking: ebay of marktplaats :thinking:

1 like

Mocht je er een tegenkomen, dan zou ik zeer blij zijn met een heads-up…

1 like

Heel mooi en goed dat het bij een verzamelaar is gekomen.

Dit is een hele mooie en werd gebruikt als horlogedoos voor enkele limited edities. Uit mijn hoofd weet ik niet welke allemaal, maar heb het allemaal netjes in een bestand opgeschreven. Kan het later nog wel even voor je opzoeken.
Heb er zelf ook twee, waarvan één met bijbehorend horloge. :slight_smile:

Hier waren er iig 40 van.

6 likes

:star_struck: zoals ik dacht @Bidle :sunglasses::beers:

1 like

Heel niet, je hebt me niet eens getagt,… :disappointed_relieved:

:wink:

Hier zie je er eentje liggen achter het mooie Minerva mapje.
Foto voor mede verzamelaar die een origineel Minerva bandje moest en zou hebben. :wink:

5 likes

Gaaf @Bidle, leuke verzameling bij elkaar :clap::star_struck:
Dus dat was originele Minerva etui, maar het horloge is ouder jaren 40/50 :thinking:
Zal wel me :eyes: openhouden naar zo een etui :wink:

2 likes

Horloge dat daar bij zit is idd ouder! Wellicht dat er meer over bekend is, zal het eens navragen als ik er ben. Wellicht dat ik 2020 er langs kan gaan.

Dit zijn iig de soorten banden die ik heb liggen en nog zwarte exemplaren. Heb er nog aardig wat, maar houd ze liever zelf. Ondertussen een verhuisdoos vol aan Minerva spullen. Van handleidingen, tags, reclame, standaarden, etc. :upside_down_face:

Moet er allemaal nog een keer nette foto’s van maken, zodat ik het kan gaan verwerken.

4 likes

Ik hou me aanbevolen voor originele banden etc.
Heb er “maar” 2…

2 likes

Dat is idd sneu en kan niet, ga er gelijk een paar inpakken voor je!!

:clown_face:

3 likes

Ik mail je mijn adres direct :wink::joy::sunglasses::smirk:

:face_with_monocle: He he jongens @Bernard en @Bidle zo kunnen we het weer :grin:

@Bidle ik moet ook echt een keer naar de Fabrique d’Horlogerie Minerva, Rue Principale 36, 2613 Villeret, Zwitserland
Ben vaak in Frankrijk op 180 km daar vandaan, dus misschien volgende jaar met de :motorcycle: naar toe :star_struck:

2 likes

Zorg wel dat je een afspraak hebt, anders kom je er niet in!
Als je de mogelijkheid krijgt echt zeker doen, is erg mooi. Ik was één van de ‘tegenstanders’ van de overname door Montblanc, alhoewel veel erger dan die Italianen,…

Ze hebben het echt schitterend opgeknapt, het is eigenlijk een klein museum geworden. Kortom ik ben erg blij dat het in goede handen is gekomen. Ze hebben alles gerestaureerd en de belangrijkste mensen werken er nog.

2 likes