Was vandaag bij toeval in het plaatsje Raesfeld, net over de grens met Duitsland.
Vlak bij het plaatselijke slot een horlogemaker met winkel. Alle topmerken in zijn etalage, maar wel 20, 30 of 40 jaar oud, en bijzonder veel Omega. Voor de leek is dat natuurlijk een mijnenveld, en heb dan ook nx gekocht Mocht u in de buurt zijn: bijzondere aardige man, genaamd Hidding, en doe hem de groeten.
p.s. heb even doorgezocht, en de man heeft een site:
Dat kan ik u wel uitleggen Proenski, op weg naar huis stoppen we altijd bij plaatsen waar we nog nooit geweest zijn, welke met ster en rode streep in de wegenkaart vermeld staan
Soms valt het mee, soms tegen.
Gaat het weer een beetje met uw ogen?
Op mijn vraag wat zijn meest bijzondere horloge was, ging de kluis open, en kwam daar een gouden omega, met loodzware gouden schakelarmband tevoorschijn. Horloge was uit de 60er jaren en volgens Hidding het meest exclusieve exemplaar destijds. Het was totaal niet mijn smaak, en weet wellicht daarom niet meer het type/model.
Dank je, ik ben niet langer verblind, kan weer andere horloges onderscheiden.
Deze vond ik in het archief van Hidding. Zeker mijn smaak, sterker nog, een graal. Uniek bovendien, zo compleet. Daar zal de koper een lieve duit voor hebben betaald.
Hmm, een ongedragen Speedy Alaska in consignatie. Zou het nog zin hebben om naar de prijs te informeren, of zal ik gewoon meteen m’n auto op markplaats zetten?