Voor de prijs van een bak Trappist (incl. leeggoed):

Het was meer een “probeerseltje” om eens te kijken hoe zo’n rustieke “knots” (45 mm) om de pols zou staan.

Ook het feit dat het een heel minimalistische plaat is, sprak me wel aan.

Deze ochtend netjes afgeleverd door een bijna bevroren postbode: de “Alphanerai” :

De verwachtingen voor deze “plakker van formaat”, waren uiteraard niet hoog…, maar al bij al valt deze qua afwerking best mee…en voor die prijs, tja…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding,heb je toch een best mooie klok om je pols.

Prettige feestdagen

Ron

en hoe bevalt de maat ?
prijs / kwaliteit zal idd wel goed zitten …

Mijn beste Chris,

Laat deze ‘mooie’ Alpha je de bak Trappist doen vergeten om zodoende ’nuchter dronken te zijn’.
Immers:
“wie niet veeleisend is komt zelden iets tekort“.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Wel Chris, ik begin ze ook meer en meer te smaken, vooral de non-chrongraaf-Pam’s.
Erg “cleane” dial - minimalistisch en duidelijk voor al iets ouder wordende ogen.
Het spijtige van de Alpha-versie is dat ze geen “sandwich” dial hebben.
Maar voor de rest (tu)-klokjes.

VRAAGJE: How’s the lume ???

Bij “Chinezen” meestal niet zo ferm, maar mijn Alpha PO bijvoorbeeld ( die oranje ) heeft wél een redelijk goede luminova.

Hoi Chris,

Allereerst een prachtige titel voor dit topic :smiley:

Ik heb hetzelfde horloge, alleen met de zwarte band. Voor mij heeft het de liefde voor de grotere jongens aangewakkerd, en heb er daarom nog een sterile radiomir bijgekocht. En ik wil er meer :smiley:
Volgens mij is dit exact dezelfde kast (zelfde fabriek etc.) als de Magrette. Alleen gebruiken ze voor deze geen Miyota maar een NN28/38. Qua montage zou deze volledig comptatible moeten zijn, dus je zou er zo één in kunnen lepelen.
Mijn exemplaar heeft onder de plaat nog een datum zitten. Rond een uur of 5 hoor je hem verspringen :slight_smile:

De lichtgevendheid is alleen vrijwel nihiel bij mij. Ik zit zelf te overwegen op de rikketik een potje te halen en zelf te gaan ‘knoeien’

Veel plezier ermee,
Groeten,

Martin

zelfs zonder naar de prijs te kijken vind ik em best geslaagd hoor.

ook van alpha zelf is er een pan cloon met myota automaat als ik me niet vergis.

Klopt. Da’s dezelfde kast met alleen een andere wijzerplaat. Door de datum is voor mij de layout verknoeid:

En vanwege het uurwerk hoef je het niet te doen. De Nanning is zeker net zo goed als de Miyota. (Als je geen maandagochtend exemplaar hebt…)

Groeten,

Martin

Hoi Martin en Yoeri,

dat was ook de reden waarom ik de strakkere “minimale” versie verkoos.

Het is inderdaad een standaard werkje, mét datum én centrale secondewijzer (daar hebben ze een gechromeerd “tapje” opgezet, dat mooi meedraait, maar da’s enkel onder de microscoop te zien , grappig !! (ik begin nu plots te denken aan een minuscuul “stroboscopisch” plaatje… dat ik daarop zou kunnen plaatsen…).:smiley: .

@ Seamaster: Het begint al te wennen, is wél groot, maar door de afgeronde hoeken valt het best mee… De gesp daarentegen…

@ Coenraad: Wijze woorden, ik ga het proberen (nuchter “dronken” worden van het horloge)… Maar ik geef het toe: ik heb lang getwijfeld tussen Alpha en Westmalle… , allé… van elk ééntje dan…:)-D…

@ Marc: Lume is wat je van een Alpha kan verwachten: wijzers OK, maar de indexen zijn gewoon geverfd… helaas, maar dat vormt weer een nieuwe “uitdaging”, dus da’s weer het positieve eraan…:wink:

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

JA! Zoiets! :smiley:

Groeten,

Martin

“Vertigo” onder de microscoop :D…

Je brengt me op ideeën Martin …!

MVG

Ja ja, ze zijn best leuk die Alpha’s. Deze ook hoor(tu) Zelf heb ik de Sub van de inkoopactie van vorig jaar zomer.
Maar toch, ook met een bescheiden budget is met de aankoop van zo’n Alpha de aankoop van iets anders weer wat verder weg.
Òf je hebt voor een eBay veiling weer eens net niet genoeg:X.
En om nu óók nog eens te gaan besparen op een lekker Belgisch biertje, dat gaat met toch echt te ver:(.
Dus dan maar geen Alpha meer:)-D


ook van alpha zelf is er een pan cloon met myota
automaat als ik me niet vergis.

Klopt. Da’s dezelfde kast met alleen een andere
wijzerplaat. Door de datum is voor mij de layout
verknoeid:
http://www.alpha-watch.com/photo/49238585.jpg

En vanwege het uurwerk hoef je het niet te doen.
De Nanning is zeker net zo goed als de Miyota.
(Als je geen maandagochtend exemplaar hebt…)

Groeten,

Martin

hee dat is mijn magrette

Kan me niet schelen wat andere er van zeggen…maar ik blijf ze mooi vinden.
Deze ook weer (tu)

Veel draagplezier!

mmmm… Trappist!

schmeink Schreef:

[knip]

hee dat is mijn magrette

Ik heb ergens gelezen dat Magrette zijn kasten bij Alpha vandaan haalt/haalde. Je krijgt bij dat soort leveranciers een betere prijs als je van je ‘alleenrecht’ afziet, en dan maken ze zelf ook deze type’s.
Magrette is dan ook zelf niet zo héél orgineel wat betreft model ontwerp.

MartinB Schreef:

schmeink Schreef:


hee dat is mijn magrette

Ik heb ergens gelezen dat Magrette zijn kasten bij
Alpha vandaan haalt/haalde. Je krijgt bij dat
soort leveranciers een betere prijs als je van je
’alleenrecht’ afziet, en dan maken ze zelf ook
deze type’s.
Magrette is dan ook zelf niet zo héél orgineel wat
betreft model ontwerp.
http://www.magrette.com/photos/vintageseries/large
-gallery05.jpg

http://www.magrette.com/photos/bacchus01.jpg

hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,108571 saat hij, in het topic wat nog niemand gevonden heeft :wink:

2006 Schreef:

Kan me niet schelen wat andere er van
zeggen…maar ik blijf ze mooi
vinden.
Deze ook weer (tu)

Daar heb je helemaal gelijk in. Een ieder maakt afwegingen en aan de hand daarvan zijn eigen keuze:)

MartinB Schreef:

schmeink Schreef:


hee dat is mijn magrette

Ik heb ergens gelezen dat Magrette zijn kasten bij
Alpha vandaan haalt/haalde. Je krijgt bij dat
soort leveranciers een betere prijs als je van je
’alleenrecht’ afziet, en dan maken ze zelf ook
deze type’s.
Magrette is dan ook zelf niet zo héél orgineel wat
betreft model ontwerp.
http://www.magrette.com/photos/vintageseries/large
-gallery05.jpg

http://www.magrette.com/photos/bacchus01.jpg

Is dit een nieuwe van Margrette, de Cali-dial???