Voor de Rolex liefhebbers

2006 Schreef:

Ik vind het alleen jammer van deze vintage Sub`s
dat ze geen opgelegde indexen hebben.
Ik zou dan ook eerder kiezen voor een Submariner
zoals Schmeink heeft.
Klopt het dat die indexen zijn gemaakt van wit
goud?
En wie weet van wat voor materiaal de "vulling"
van deze indexen is gemaakt.

Ik ken die van Schmeink niet, sorry.

De matte plaat met tritium is inderdaad vervangen door een gloss plaat met wit gouden randen om de indexen. Dit witgoud is overigens gebruikt omdat dit minder gevoelig is voor corrosie.

Vanaf 1998 wordt er super luminova gebruikt. Voor deze periode is er tritium gebruikt op de glossy platen. De overgang van mat naar gloss weet ik niet precies maar zal rondom 1985 gebeurd zijn. Je ziet bijvoorbeeld een 16800 met gloss en met matte plaat.

Hier als voorbeeld m’n dweller uit 2008 (gloss met lumi) en gmt uit 1978 (mat met tritium):

En hier m’n ex dweller met zalm roze verkleurd tritium en gloss plaat:

Gr. Roel

Hite Schreef:

De uuraanduidingen zijn wel degelijk anders.
De ring lijkt ook smaller waardoor de cijfers ook
fijner lijken
De wijzers zijn verschillend en het logo wijkt af,
maar dit zal misschien zijn omdat het een special
model is, dat zou ik je niet kunnen zeggen.
En de band dat zag ik meteen:D

Ik heb je hier even de banden vanaf gehaald want anders wordt je zo afgeleid :wink:

Beide klokken zijn helaas niet meer in ons bezit, De rechter was van mij, de linker van CP. Kijk even naar de tekst kleur… scheelt een duizendje of drie / vier…

Hier nog wat duidelijker in beeld:

gr. Roel

zo is zijn de vershillen veel duidelijker te zien
en ongelofelijk dat de verschillen in prijs dan gigangtisch zijn.
De linker heeft ook veel dikker glas of licht dat aan de foto.

ik loop nog niet heel lang in deze wereld,
ik kan dit zeer waarderen.

bedankt! (tu)

Dit is oprecht de meest indrukwekkende collectie Rolexen die ik ooit bij elkaar gezien heb. Thanks for the link doekr!

Hite Schreef:

zo is zijn de vershillen veel duidelijker te zien
en ongelofelijk dat de verschillen in prijs dan
gigangtisch zijn.
De linker heeft ook veel dikker glas of licht dat
aan de foto.

ik loop nog niet heel lang in deze wereld,
ik kan dit zeer waarderen.

bedankt! (tu)

Geen dank, het is geen moeite!

M.b.t. je vraag: links is plexi, rechts is saffier.

Het hoogte verschil valt mee, de uitstraling is totaal anders:

gr. Roel

Deze bedoel ik:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,150776,150776#msg-150776

Valt me trouwens op dat Rolex erg waardevast is.
Een Rolex van +/- 5 jaar oud is licht gedaald in waarde.
Maar naar mate deze zelfde Rolex ouder worden richting de 8/10 jaar gaan ze weer in waarde omhoog.
En dan lijken, of zijn ze weer hoger dan de oorspronkelijke aanschafprijs.
Ik vraag me af waar dit mee te maken heeft.

Aha… een 14060M met 4 lijnen tekst, super!

Ik denk dat de restwaarde te maken heeft met enerzijds de houding van het merk en anderzijds de grote internationale verzamelaarswereld.

Zonder contacten (of contanten :wink: ) krijg je geen onderdeel los besteld, het is altijd / veelal inruil van het oude materiaal.
Verder is het beleid dat Rolex bepaald wat er gebeurd bij service. Ze trekken je zo een matte plaat uit je 5513 als ze vinden dat deze niet meer technisch voldoet.
Oude modellen in goede en authentieke staat zijn daarom gewild en gezocht en daar hoort een prijs bij.

Dat geld overigens ook voor de onderdelen. Er worden waanzinnige prijzen voor wijzerplaten en setjes tritium wijzers betaald.
Om me heen is iedereen oude glaasjes aan het verzamelen, nu kun je ze nog voor een redelijke prijs kopen maar ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen…

Ik heb trouwens gehoord dat Rolex is gestopt met het servicen van modellen van 30 jaar en ouder… dit zal de verzamelwaarde alleen nog verder omhoog drijven, vermoed ik.

Gr. Roel

Misschien wel leuk om te raden voor hoeveel er op de groepsfoto op de grond ligt.:#

Ik ben door deze sessie echt een sub fan geworden, hopelijk kan ik er in de toekomst eentje kopen8-)8-):sunglasses:

Doekr,

ik ook naar een aantal gedachten wisselingen met Krabong.

Ben ik toch anders naar deze horloges gaan kijken, dus al met al een succesvolle post(tu)

Ik weet niet wat het is met die vintage rolexen, het is een bepaald charisma, kan een ding uberhaubt charisma hebben??
Zo niet dan maak ik voor die vintage rolexen wat mij betreft een uitzondering.
Het heeft gewoon zo een hoog Cult gehalte, echt prachtig.

ken je hem niet ??

schaam je roel, :smiley:

misschien als ik edwin zeg, dat je het wel weet :wink:

Echt super, Ik heb heel veel interesse voor vintage Rolex maar weet niet waar ik allemaal op moet leten. Door het gesprek tussen Krabon en Hite heb ik toch weer wat geleerd:D. Bedankt en super post.

doe mij die maar…nee, die ene met die bruine dial.
Ik ben geen liefhebber, maar het is indrukwekkend om het allemaal bij elkaar te zien. Ik zag er zelfs één of twee die ik mooi vond! Mooie hobby hoor!

Groet,
Arno.

Dit is niet te geloven, super spul!::oX(