Voor de Rolex liefhebbers

Dit is echt super, Thanks Martin
http://www.network54.com/Forum/207593/message/1254122982/100%+PASSION+2009…+full+throttle+(mega-burner)

Ik vind die drie Pateks in dat houten kistje toch de mooiste :+

ik vind het allemaal een beetje vanhetzelfde modellen, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk en niet kwetsend bedoeld.:wink:

Hite Schreef:

ik vind het allemaal een beetje vanhetzelfde
modellen, maar dat is natuurlijk geheel
persoonlijk en kwetsend bedoeld.:wink:

Dat komt waarschijnlijk omdat je je niet de moeite neemt om je in de materie te verdiepen. En waarom je horlogeliefhebbers die met zoveel passie bezig zijn zou willen kwetsen ontgaat me volledig, ondanks je smiley. Het kan natuurlijk ook dat ik je boodschap verkeerd begrijp, hiervoor dan m’n excuus.

@ doekr: De 100 percent passie meeting is een initiatief van Philipp Stahl en Bullibeer. Het is waanzinnig hoe het hun (al 2 keer) is gelukt om verzamelaars uit de hele wereld in ons land bij elkaar te brengen.

Het is heel bijzonder dat deze twee heren verbindingen weten te leggen in het (soms) moeilijke Rolex circuit. Er spelen daar nogal wat belangen, die tijdens de passie meeting aan de kant worden gezet.

(tu) (tu) (tu)

gr. Roel

Beste Roel,

dit is uiteraard een tikfout, natuurlijk is dit niet kwetsend bedoeld integendeel!!!

Mijn oprechte excuses voor deze fout.

Ik kreeg het er warm van toen ik dit las!!!

Hier baal ik echt van van!!!

Nogmaals!!! Sorry.

Ik hoop dat ik nog deel mag uitmaken van het Forum?

Hite Schreef:

Ik kreeg het er warm van toen ik dit las!!!

Hier baal ik echt van van!!!

Nogmaals!!! Sorry.

:)-D :)-D

Relax… :wink: Ik dacht al dat dat je iets anders bedoelde dan dat er stond. Wellicht moet ik ook eerst m’n koffie opdrinken alvorens er hier weer in te vliegen :+

gr. Roel

No tekst

Ik heb niets weg gelaten, ik heb gewoon geciteerd. Als je naar z’n tweede wijziging kijkt zie je 09.44. Z’n bericht is dus aangepast.

Bedankt voor je zinvolle bijdrage (tu)

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Ik heb niets weg gelaten, ik heb gewoon geciteerd.
Als je naar z’n tweede wijziging kijkt zie je
09.44. Z’n bericht is dus aangepast.

Bedankt voor je zinvolle bijdrage (tu)

Gr. Roel

Ja en ik had mijn tekst ook alweer weggehaald om 11.13.
Dus nog voordat jij deze tekst plaatste.
Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden.

Wat mij betreft haalt een mod onze hele sliert betrekkingsniveau weg en beginnen we lekker opnieuw…

???

Gr. Roel

Laten we teruggaan naar de horloges. Wat een pracht, jongens, ik geniet daar echt van. Ik ben dol op vintage Rolexen, ik kan ze helaas, op één 5513 na (de goedkoopste vintage eigenlijk), niet betalen. Toch nog eens kijken op die foto’s of daar geen huwbare dame rondliep.

Als je je in de materie verdiept, en de verschillen kent, lijken de horloges voor jou niet meer op elkaar. Zelfs als het uiterlijk hetzelfde is, maar je weet dat het binnenwerk anders is, zijn ze voor de liefhebben niet meer gelijk hoor, zelfs niet om naar te kijken…

Heerlijke foto’s en heerlijke horloges…

Ik ga nu maar mijn 5513 dragen, en dit toevoegen aan het woensdag topic.

gr,

Thnx Marijn, even weer met z’n allen in de juiste flow komen (tu)

Vintage Rolex is super, juist door het detail niveau.

Hier 2 x 5513 maxi dial. Een is van Bernhard, de ander van Hans CP

@ Hite: zoek de verschillen… :slight_smile:

gr. Roel

Zo op het eerste oog zijn de banden niet gelijk en de teksten op de wijzerplaat staan in en andere volgorde.

en ze lopen niet gelijk;)

Ik vind het alleen jammer van deze vintage Sub`s dat ze geen opgelegde indexen hebben.
Ik zou dan ook eerder kiezen voor een Submariner zoals Schmeink heeft.
Klopt het dat die indexen zijn gemaakt van wit goud?
En wie weet van wat voor materiaal de “vulling” van deze indexen is gemaakt.

Hite Schreef:

Zo op het eerste oog zijn de banden niet gelijk en
de teksten op de wijzerplaat staan in en andere
volgorde.

Over een jubilee aan een duiker zij de meningen inderdaad verdeeld…

De linker is inderdaad een MK1 Maxi dial, de tweede van Hans een MK III of IV (dat weet ik even niet meer… :? )
De dots van de rechter zitten ook meer tegen de indexen aan.

Dan de volgende… afgezet tegen de twee maxi’s…

gr. Roel

De uuraanduidingen zijn wel degelijk anders.
De ring lijkt ook smaller waardoor de cijfers ook fijner lijken
De wijzers zijn verschillend en het logo wijkt af, maar dit zal misschien zijn omdat het een special model is, dat zou ik je niet kunnen zeggen.
En de band dat zag ik meteen:D

Het is een Tudor