De Sinn 403 hydro was het eerste duikhorloge van dit type.
Wat vinden jullie van dit horloge ten opzichte van de opvolger Sinn EZM 2 Hydro, welke ook even met het logo 3H op de wijzerplaat is gemaakt?
Kortom welke heeft eigenlijk de voorkeur onder de Sinn liefhebbers?
Ja, da’s een goede vraag. Een 403 is wel schaarser dan de EZM2 Hydro. Misschien daarom de 403. Maar… ik ben niet zo weg van de staal-kleurige bezel inlays. Ik vind donkere mooier (zoals aan mijn EZM2 zit)
Overigens heb ik gisteren geleerd dat de kastvorm van de EZM en de 403 niet echt origineel is… Herr Helmut heeft goed gekeken naar de kastvorm van de Heuer Autavia ! Ze zijn 1 op 1 gelijk! Kijk maar eens goed naar de vorm van de lug-poten!
Menno



Zonder te twijfelen de EZM. Veel cleaner qua look en dezelfde reden als Menno.
Hallo Menno,
Bedankt voor de info.:#
Inderdaad identiek, leuk ontdekt.
Maar niet iedere EZM 2 had een SDR.
Die van mij in ieder geval niet.
Maar een SDR is wel fraai inderdaad.
Wel is de 403 t.o.v. de EZM 2 totaal verschillend van wijzerplaat en uiteraard
de plaatsing van de kroon.
Mooie foto’s trouwens. Heb jij beiden Sinn’s ?
Groet.
Nee, ik heb van deze twee alleen de EZM2 (helaas…) Ik ben al mijn moed / geld aan het verzamelen voor twee aankopen: een Speedmaster MKII met racing dial en een Sinn Arktis. Wat het eerste voorbij komt of me aangeboden wordt.
Menno
thieuster Schreef:
Nee, ik heb van deze twee alleen de EZM2
(helaas…) Ik ben al mijn moed / geld aan het
verzamelen voor twee aankopen: een Speedmaster
MKII met racing dial en een Sinn Arktis. Wat het
eerste voorbij komt of me aangeboden wordt.Menno
Nou Menno, dat is ook toevallig.
Heb ik gisteravond een MKII met racing dial in mijn handen gehad van een kennis die hem om had.
Hij draagt hem regelmatig waardoor veel beschadigingen aan het glas.
De rand van het glas steekt immmers boven de kast uit, waardoor erg kwetsbaar.
Als ik mocht kiezen ging ik voor de Sinn.
Kan zelf trouwens een 403 Hydro kopen met nato band. Wat vind je ervan?
Heb reeds een EZM2 3H Hydro.
Dag,
de ezm2 bestaat met zwarte en metaalkleurige bezelinleg (is dat wat je bedoelt met sdr ?) de zwarte bezel kan bij sinn besteld worden als je die mooier vind, kost rond de 100 euro (ik kan de invoice niet zo dadelijk vinden)…
De ezm2 met h3 dial is mijns inziens schaarser en meer gezocht…
Mvg
Broes
SCHERPRIJDER Schreef:
thieuster Schreef:
Nee, ik heb van deze twee alleen de EZM2
(helaas…) Ik ben al mijn moed / geld aan het
verzamelen voor twee aankopen: een Speedmaster
MKII met racing dial en een Sinn Arktis. Wat
het
eerste voorbij komt of me aangeboden wordt.Menno
Nou Menno, dat is ook toevallig.
Heb ik gisteravond een MKII met racing dial in
mijn handen gehad van een kennis die hem om had.
Hij draagt hem regelmatig waardoor veel
beschadigingen aan het glas.
De rand van het glas steekt immmers boven de kast
uit, waardoor erg kwetsbaar.
Als ik mocht kiezen ging ik voor de Sinn.
Kan zelf trouwens een 403 Hydro kopen met nato
band. Wat vind je ervan?
Heb reeds een EZM2 3H Hydro.
Ik zou de 403 kopen, mits het een redelijke prijs is. Maar ja, wat vind je redelijk. De H3 uitvoering is behoorlijk schaars; in bij alle horloges trouwens. Probeer maar eens een Heuer Bund met H3 te vinden voor een beetje redelijke prijs!
Menno
bnootens Schreef:
Dag,
de ezm2 bestaat met zwarte en metaalkleurige
bezelinleg (is dat wat je bedoelt met sdr ?) de
zwarte bezel kan bij sinn besteld worden als je
die mooier vind, kost rond de 100 euro (ik kan de
invoice niet zo dadelijk vinden)…
De ezm2 met h3 dial is mijns inziens schaarser en
meer gezocht…
Mvg
Broes
Hallo Broes,
Heb je helemaal gelijk in, EZM2 is met 2 SDR ringen te koop geweest.
SDR betekend Schwarze Dreh Ring. 
Niet echt goedkoop 100,00 en dan moet ie er ook nog opgezet worden.
Klopt Broes, die met die 3H op de wijzerplaat is schijnbaar speciaal voor de GSG9
gemaakt en daarom schaarser.
Ik zou de 403 kopen, mits het een redelijke prijs is. Maar ja, wat vind je >redelijk. De H3 uitvoering is behoorlijk schaars; in bij alle horloges trouwens. >Probeer maar eens een Heuer Bund met H3 te vinden voor een beetje redelijke >prijs!
Menno
Hai Menno, je hebt mij weer een beetje in de goede richting geduwd.
Dat van die 3H uitvoering wist ik niet direct, ik heb dus geluk gehad met de aanschaf van mijn EZM2.
Moet zeggen ik vind ze bijzonder mooi.
Vlgs. mij was de 3H alleen met metalen draairing te koop.
Zwart blijft fraaier.
Wat vind jij een redelijke prijs Menno voor een mooie 403 Hydro in doos
en pas geleden een servicebeurt gehad?
Nou, een servicebeurt bij Sinn heeft vast wat gekost en dat is natuurlijk heel fijn. Een service is best wel ingewikkeld door de olie die er in zit. Het kan dus alleen bij de fabriek gebeuren. Ze vervangen de batterij en die kan er dan weer 7 jaar tegen!
Ik zie ze hier voor veeeeel geld te koop (wel een mooie foto) http://www.2000watches.com/vshop/detail_default/productid_403.010.HYDRO.S/index.html
Op Chrono24 staat er ook twee. http://www.chrono24.com/nl/sinn/ref-403.htm Persoonlijk vind ik 690 euro een heel faire prijs: als die van jou ook zoiets kost, zou ik meteen toehappen!
Menno
Nog even wat prijzen die ik heb teruggevonden : een batterij wissel kost 88 euro (zonder verzending heen en weer)
"Changing the battery on an EZM2 costs 88,-Euro (6,-Euros Battery, 7,-Euros Handcraft, 75,-Euros new oil filling)…
de bezel was 94 euro zonder shipping
"…We just can offer you an complete bezel with black inlay for 94,- Euros. "
en mijn horlogemaker heeft hem gratis geplaatst…
Maar dus een echte service beurt zal wel wat meer geweest zijn dan 88 euro en je bent je horloge ook kwijt voor een maand of 2 heb ik ergens gelezen…
Bedankt Broes voor je info.(tu)
Handig om te weten.
Maar heb je deze gegevens van Sinn Duitsland of ergens anders,
omdat je tekst in het Engels is.
Als je een Sinn brengt naar de enige dealer in Nederland, dan gaat je horloge voor een batterijwissel en olievulling naar Duitsland toe.
Dit kan de dealer niet zelf doen, is een te specialistisch werkje en de apparatuur die daarvoor nodig is, is ook niet aanwezig.
Voor wat betreft de wachttijden, dat klopt heb ik ook gehoord, duurt dus lang.
Het zal wel druk zijn bij Sinn, als de meeste dealers niet alle werkzaamheden aan de horloges zelf kunnen uitvoeren.
Scherprijder,
de info komt idd van een mail van Sinn, ik kan geen duits…
Horloge moet dus ook naar SInn gestuurd worden, ik denk dat als je via de nederlandse ad gaat hij de verzendingskosten soms kan drukken als hij er meerdere tegelijkertijd stuurt.