Voor de techniekliefhebbers

Carissimi Amici,

Ooit werd dit Forum regelmatig gevuld met uiterst interessante topics (voor de liefhebbers van tandwieltjes dan) over restauratie, reiniging, reparatie, modificatie, etc. van horloges van diverse pluimage. Ik kreeg er altijd zin van mijn gereedschapskist om te kiepen, en een uurwerkje te slopen…

Voor gelijkgestemden is er een prachtig Youtube-kanaal waarop je je zelfs kunt “abonneren”, genaamd het Watch Repair Channel, waar, in mooi duidelijke filmpjes horloges vakkundig uit elkaar worden gehaald, en weer worden opgeknapt. Alles gepresenteerd door een rustige, vriendelijk aandoende meneer, en gelukkig zonder knalharde rockmuziek, of schaarsgeklede dames.

Voor wie het nog niet ontdekt had hieronder de link.

6 likes

Mijn beste,

Zo zo, dat zijn er nogal wat!!
Leuk hoor.
Dank voor het delen. :movie_camera:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dat had ik al gezien, en er zijn nog een paar anderen :wink:

Eens goed bekijken. Alhoewel ik me er niet aan waag kan ik vakmanschap zeer waarderen.
Bedankt voor het delen!
Wel jammer van die dames natuurlijk !..

Kom maar op, Brunod :slight_smile:

Niet dat ik er tijd voor heb, maar het blijft fascinerend!

ik had ze al eens een keertje bekeken, heel Interessant en leerzaam, zoals Bruno ook al aangaf: er zijn er wel meer, één van de grappigste vind ik de filmpjes van deze meneer:

hilarisch en politiek volkomen incorrect commentaar terwijl hij bezig is, hij doet net alsof hij er helemaal geen zin in heeft; de “goddammit” en “this p****s me off” zijn niet van de lucht, maar volgens mij kan deze man heel veel meer als dat hij wil doen voorkomen…ik kan er in elk geval erg om lachen!

3 likes