Voor de thuisblijvers... de meeting en Limited 2009!

Omdat ik niet in de gelegenheid was om naar de meeting te komen hoop ik wel op een verslag en foto’s van de nieuw verworven uurwerken :stuck_out_tongue:

edit titel voor de duidelijkheid

Hier alvast een quick-and-dirty wristshot van de nieuwe aanwinst nr. 04/20, en geloof mij: in het echt is ie veel en veel mooier! Ik ben er echt superblij mee. Ik heb er zoals je ziet even een zwarte Flieger-style band opgezet. Ik verwacht vanavond nog wel wat wristshots met lichtbruine lederen banden, want volgens mij heeft Hubert Pellikaan vanmiddag goede zaken gedaan in dat opzicht. :slight_smile:

Mijn beste,

Ziet er inderdaad fantastisch uit Snooker. (tu)
Dit horloge getuigt van een esthetische schoonheid ‘avant la lettre’.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zag deze laatst in de etalage in Utrecht liggen (eerste retailer?). Buitengewoon goed afgewerkt horloge!

Allen die de limited vandaag in ontvangst hebben mogen nemen: gefeliciteerd met jullie aanwinst!

Bij welke zaak was dat, leeuwentemmer?

Hubert vertelde inderdaad dat ie wel interesse had in juweliers die zijn horloges in consignatie wilden verkopen.

Zit op de Nachtegaalstraat. Klein zaakje verkopen ondermeer wat Fortis maar verder weinig bijzonders. Was erg verrast ineens een Pelicaan aan te treffen.

Edit: nog even gezocht maar kan zo snel even geen naam vinden. Zal binnenkort even kijken wat er op de gevel staat.

Misschien:

http://www.dedock.nl/

?

Dat is hem inderdaad!

Een klein verslagje:

Het was klein maar fijn. Ongeveer 20/25 leden waren aanwezig alsmede de leverancier van de Limited Edition 2009, de heer Pellikaan. Het overgrote deel van de leden kwam hun limited ophalen, van een combinatie met een ‘vintage-meeting’ was niet echt sprake, helaas.
Er werd wat gekletst, kennisgemaakt en horloges bekeken. Slecht enkele leden hadden een paar kistjes met horloges meegenomen. Het was overigens wel gezellig!
Na een korte uitleg hoe de heer Pellikaan er toe gekomen is om zelf horloges te gaan samenstellen, was de overdracht van de horloges aan de leden die besteld hadden. Zelf had ik geen bestelling geplaatst, dus ik heb er geen. Maar het is een fraai horloge, waar de eigenaars vast veel plezier van zullen beleven. Er was de mogelijkheid om de Limited van een andere band te voorzien waar gretig gebruik van werd gemaakt.
Zo rond half zes was de meeting ten einde ik baande ik me door de inmiddels opgekomen mist tevreden een weg naar huis.

Ik vond het een erg geslaagde en gezellige meeting, de opkomst was erg goed (ruim 20 man). Ik wil iedereen die gekomen dan ook is hartelijk danken voor de aanwezigheid en het enthousiasme over de meeting en de Limited. Hubert wil ik danken voor de prachtige Limited!

Er waren weer veel bekende gezichten en enkel nieuwelingen.

Wat erg leuk was dat Hubert Pellikaan zelf was gekomen om te vertellen hoe hij tot de start van zijn nog erg jonge merk was gekomen.

En toen gingen we over tot de uitreiking van de Limiteds, naar mijn mening (maar ook die van vele anderen) één van de toppers van de afgelopen 7 jaar!

Hubert had nog wat andere bandjes meegenomen en die vonden gretig aftrek, de Nato-straps moesten veelal het veld ruimen (zoals ook bij mij).

Het uurwerk met onderop de persoonlijk inscriptie van de maker.

Nog even de specs van de Horlogeforum.nl Pellikaan PT2 “large-small seconds”:

Kast: staal, 45 mm in diameter
Glas: boven saffier glas, zichtbodem mineraal glas (of ook saffier?)
Wijzerplaat: Zwart, met extra grote secondewijzer en indexering. Wijzers en indexen lichtgevend.
Uurwerk: soigné Unitas/ETA 6498-1
Verpakking: Pellikaan doosje
Verder: op de rand van de zichtbodem staat “Limited Edition www.horlogeforum.nl 2009” en de nummerring XX/20

Mooie combi…

Dank je, vond ik ook.
Maar ik ben niet geheel origineel :smiley: Hubert had zelf deze combi om zijn niet-limited PT2 en er waren nog wat Limited eigenaren die er dit bandje om hebben laten doen.

Kon helaas niet komen wegens andere verplichtingen.
Fraaie Limited, van harte aan de nieuwe eigenaren…

Prachtig !!
Dit is gewoon een klassieker in de wording.

De PT2 is helaas gewoon te groot voor mij.
Ik hoop echt dat Hubert nog een keer een PT1 serie gaat maken, (met schroefdeksel)

iedereen gefeliciteerd met zijn nieuwe aanwinst !!

Bas

Prachtig horloge, ik ben er erg blij mee

John

het was een gezellige bijeenkomst. De trotse bezitters van de Limited 2009:
gefeliciteerd. Het is een fraai horloge!!

groet,
Arno.

Ik zat met hetzelfde probleem. Hopelijk ben ik er de volgende keer wel bij.

De Pellikaan PT2 (en dus ook de Limited) was beste wel goedkoop. Vandaar dat Pellikaan de prijs afgelopen woensdag (3 dagen na de uitreiking van de Limited!) naar 670 euro geeft verhoogd. Voor die prijs verkochten ze als warme broodjes op Watch2009. Limited eigenaren gefeliciteerd! :slight_smile:

Pre-limited eigenaren betaalden zelfs 460,- en dan staat er geeneens horlogeforum op… :frowning:

Leuk voor Hubert dat ze zo goed verkopen! :slight_smile: