ik ben vandaag in het bezit gekomen van een, tja hoe zal ik het noemen.
Mini omega Seamaster?
Ik vind het een super leuk klein horloge. veel te klein voor mij om te dragen helaas. maar maakt hem niet minder leuk. Helaas kan ik er super weinig over terugvinden. Vandaar dat ik dacht ‘‘waar zou ik een hoop experts op vintage omega horloges kunnen vinden?’’ Het horloge forum natuurlijk!
Tja, zo te zien is het zoals @lassale al aangaf een dames horloge en aan de dikte te zien zou het ook wel eens met een automatisch uurwerk kunnen zijn.
De wijzerplaat heeft ook een gelijkenis met de ladymatic, misschien is het wel de voorloper van de ladymatic.
Alleen heeft de ladymatic een datum aanduiding en zit er een kaliber 633 in.
Met paar duidelijker foto’s kunnen we veel meer zeggen. In het achterdekseltje staat zeker het typenr en uiteraard is dan ook het uurwerk te zien. Tot nu toe ben ik het eens met wat er al is gezegd
@vinwat: bijna goed: cal. 630. Lekkere dikkerd voor een handwinder. Damesmodel bevestigd: ref. 515/535.001
Uurwerk ziet er netjes uit en voor zover ik kan zien aan wat krassen in het deksel in het verleden regelmatig onderhouden.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie klassieke Omega en loop nu hier tegenaan. Zou van 1954 zijn. Ik vind alleen die witte stippen op de wijzerplaat wat vreemd. Is dit origineel, of heeft hier iemand de kwast gehanteerd? En andere info (waar moet ik op letten?) over deze horloges is ook zeer welkom. Bedankt alvast!